Johisco
Medlem
Hjälp med pjäxor
Skulle köpt nya pjäxor förra säsongen men slutade med att jag behöll mina, - på inrådan av butikssäljaren haha.. Har idag ett par gamla Technica racepjäxor som är grymma att åka i och jag har vant mig vid att de knappt flexar alls(ni vet dom där som man får vänta 1 timme på att komma i om man glömt dem i bilen över natten). Har dock problemet med att de gör förbannat ont och är så sjukt trött på det nu. När jag testade pjäxor sist i affären så tyckte jag de flesta kändes för mjuka/svampiga men smet ändå åt så hårt runt fötterna att det kändes som att de skulle göra lika ont som mina nuvarande efter ett tag på. Butikssäljaren tyckte spontat att jag skulle behålla mina pjäxor då han inte trodde att jag skulle hitta några bättre och rekommenderade istället mig att formgjuta en sula vilket jag gjorde. Hjälpte dock inte ett skit och pjäxorna gör precis lika förbannat ont som vanligt efter 14 skiddagar med nya sulor.
Någon annan som nyligen kört på ett par stenhårda gamla racepjäxor och bytt upp sig? Till vad? Tips?
Åker 50/50 i och utanför pist med ett par Völkl Kendo.
Någon annan som nyligen kört på ett par stenhårda gamla racepjäxor och bytt upp sig? Till vad? Tips?
Åker 50/50 i och utanför pist med ett par Völkl Kendo.
Senast ändrad: