Hjälp med skidköp!

adamreivant

Ny medlem
Hjälp med skidköp!
Jag ska köpa ett par nya twintips till nästa år, jag väger cirka 54 kg och e 164 lång men det är nu jag växer så det knakar.
jag vet inte direkt vad ja ska köpa för några, jag kan sätta 180,360,540 och alla basic grabs och sånt.

Jag har 2 speciella skidor som jag är sugen på att köpa,
1.Head: Jon olssons pro model
eller
2.K2:s nya silencer (2008 modellerna)

skulle dom här funka för mig eller har ni några andra bra ideer?
skicka gärna bilder på dom.

Senast ändrad:
Hjälp med skidköp!
det kan ju vara lite svårt eftersom det är få som testat nästa års modeller, men går ju att ge tips baserat på internet fakta ^^

Hjälp med skidköp!
k2 fujative 07 är as sköna :D ja va å runt 164 när ja köpte dom då sköpte jag 169 , det är altid sönt å ha lite längre skidor :D

Hjälp med skidköp!
Ja men min polare har K2:s fujative 07 också
dom är helt ok men jag gillar inte tunga skidor...inte bakmonterade för den delen heller ^^

Hjälp med skidköp!
-.-...
jaja förlåt för min rubrik men nu är det inte så att jag skrev:
Vad du tycker om min rubrik utan att jag behöver hjälp med vilka skidor jag ska köpa

Senast ändrad:
Hjälp med skidköp!
Yngre_93 sa:
Ja men min polare har K2:s fujative 07 också
dom är helt ok men jag gillar inte tunga skidor...inte bakmonterade för den delen heller ^^
Bakmontering väljer du ju själv...
Sen om man bakmonterar ett par Fujative då vet jag itne riktigt vad med tanke p åatt det är ett par renodlade jibblagg..

Hjälp med skidköp!
jojo jag vet att man väljer det själv, ja ska ju skaffa mitt monterade på dom som ja ska köpa nästa år.
men är inte Head Jon olssons pro model riktigt bra med tanke på all info på internet.
för det är ju lätta och inte för mjuka men rätt mjuka jag vill ha.
Tror ni inte att dom skulle funka för mig???

Hjälp med skidköp!
Om du sätter 5or så är väll ett köp av silencer att underskatta dig, du ska minst ha fujative men jag skulle nog säga public enemy, dom är så himmla mycket bättre i pisten, fujative är en mera renodlad park skida

Hjälp med skidköp!
men ja är en park människa som älskar att hoppa högt och snurra/volta så mkt som möjligt.
så ska ja då ha fujative?
jag vill ha en skida som man iallafall kan titta ner på utan att skämmas över hur ful den e men ja vill mest att den ska va riktigt bra, inte för hård elr mjuk.

och absolut inte tunga skidor. inte för lätta heller för den delen :D nånstans där mittimellan fujative och k2 juvy är väldigt bra :D

Senast ändrad:
Hjälp med skidköp!
jag tycker du ska ha K2 Fujative,jag har såna,dom e stabila och väldigt bra i parken och dom tål rätt mycke (som du ser på bilden)
annars är väl HEAD MOJO 80 rätt sjyssta också=P

Tillbaka
Topp