Hjälp med skidor

contan

Ny medlem
Hjälp med skidor
Hej jag har ett littet problem jag vet inte vad jag ska köpa för skidor. Jag testade atomic gs i cervinia och gilla dessa stort. vill ha ett par som fungerar i offpisten och ungefär lika som gs i pisten

Hjälp med skidor
nu får du nog förklara dig. du har kört på ett par storslalomskidor och vill ha ett par "ungefär lika som gs i pisten"? jag har ingen aning om vad det sista betyder, och vidare finns det väl hundratals atomic gs-skidor. att de uppför sig likadant i offpisten som dina gs-skidor gör i pisten? det är ju till att börja med omöjligt eftersom underlaget inte är detsamma. nej, det här måste vara den fattigaste grund för ett skidtips jag någonsin sett, ungefär som att säga "jag vill ha feta skidor, vilka ska jag ha?"

hur lång är du? vad väger du? vad har du för skidvana, erfarenhet? hur duktig är du? hur pass stark är du i din åkning? etc etc...

har du tittat på någon form av bredare skidor tidigare? kan rekommendera dig att titta i freerides pryldatabas --> skidor.

Senast ändrad:
Hjälp med skidor
ähh, vad menar du?
Vill du ha en "transformer"-skida som förvandlas från race till offpist?

Raceskidor har ingen midja så dom kan du räkna bort.

Och Carled har fel! Röd/vita måste pjäxor vara. Hel röda är långsamma.

Hjälp med skidor
Som vanligt: vet du inte så vet vi inte, testa fler skidor och kom tillbaks när du vet vad du vill ha så vi kan hjälpa.
Läs igenom reglerna för hur man postar en "vilka skidor?" tråd också för du lyckades nog inte pricka in ett enda rätt.

Jag vill också ha offpistskidor som går som GS i pist och jag har redan röda pjäxor...

Hjälp med skidor
Jag tror han menar att han vill ha ett par skidor som fungerar bra i offpisten (vilket en gs-skida kan göra då det ibland är lika isigt i terrängen som i hannenkamrennen :P men jag gissar att han menar puder) OCH som även är ungefär lika bra som dom Atomic GS han har testat.

Mitt tips, HYR skidor och åk mycket mycket mer innan du börjar fundera på skidköp igen.

Och vad det gäller pjäxfärg så är blåa pjäxor oslagbart snabbast ;)

Tillbaka
Topp