Hjälp med skidtrix

Ulric_Nilsson

Ny medlem
Hjälp med skidtrix
tjaba

Jag har åkt skidor i många år men har aldrig kommit igång med några hyffsade hopp/trick av någon anledning. Vad ska jag börja?? Jag har hört att 360 är ett bra bashopp, stämer det? Är tacksam för alla förslag och tips.

Hjälp med skidtrix
BYGG UPP EN NÅGORLUNDA STOR KICK OCH PRÖVA PÅ 180..(HELST GANSKA RAKT FORMAD(KICKEN)) FÖRMODLIGEN KOMMER DET INTE GÅ BRA DOM FÖRSTA GÅNGERNA MEN SEN NÄR DU PRÖVAR PÅ 360 SÅ KOMMER DET ATT GÅ MYCKET LÄTTARE.. TÄNK BARA PÅ ATT OM DU KÄNNER ATT DET KOMMER ATT GÅ ÅT HELVETE SÅ SKA DU SLAPPNA AV.. (DU FÅR ONDARE OM DU SPÄNNER DIG).. SEN NÄR DU KÄNNER ATT DU HAR ROTATIONEN SÅ GRABAR DU EFTER ATT DU KOMMIT RUNT ETT HALVT VARV OCH KOLLAR IN LANDNINGEN.. SEN ÄR DET BARA ATT GLIDA DÄR IFRÅN OCH KÄNNA DIG NÖJD.. LYCKA TILL..

TILL SEBBE....

DET BEROR JU PÅ OM MAN KÄNNER FÖR ATT SKRIVA MED SMÅ ELLER STORA BOKSTÄVER.. IGÅR KÄNDE JAG FÖR STORA...

Hjälp med skidtrix
VA BRA ATT SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER, men det är mycket trevligare att skriva små. Att skriva med stora är lika med att skrika, bara så att du vet.

/Sebbe

Hjälp med skidtrix
om deu är helt ny så skulle jag ge dig tipset att inte börja med snurrar utan att se till o sätta lite grabs utan problem först. de ger en känsla av hur du beter dig i luften. träna på lite mutagrab, tailgrabs, safetygrabs(enkel men ack så fin att snurra till), sen kan du börja testa snurra, har du twins så kan ju 180 vara ett bra sätt o lära sig snurra, sen är de bara o gå uppåt i antal varv.
lycka tilL!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp