Hjälp med stancen på brädan!

lurrre

Ny medlem
Har precis köpt en Bataleon Goliath och ett par K2 bindningar, satte mig ner för att montera den häromdagen och jag har ingen aning om vad jag ska ha för stance. Jag ligger väl mest i pisten men lite park förekommer.
Alltså undrar jag vad jag ska köra på för stance, hjälp med både ''gradantalen'' och bredden mellan bindningarn (är ca 187cm).

Tack på förhand! :D

måste säga att den stance guiden var otroligt överraskande. känns som att den e gammal? "duck stance is not that common anymore"? finns typ ingen som kör utan duck här borta typ. jag sätter gärna upp mina hyrbrädor med
+15, -3 eller +15 - 6. känns som att forward e fett outdated trodde jag iaf.

Det känns som att den där sidan har några år på nacken. Och det var inte SÅ länge sedan då duckstance ansågs som ett skämt

+24, -11 och ganska brett. Inte så vanligt men jag gillar att både kunna bomba och carva sidlänges med samma stance. Trolling följer; kör du inte duckstance så åker du inte snowboard utan en skev variant på mono ski

Senast ändrad:
18/-18 kör ja på nu. Mycket för att ja vill förbättra switch åkningen men fortfarande kunna köra bra åt rätt håll. Började med 15/-15 men 18 kändes bättre. Bredden ligger väll på något mindre än 60cm.

Ofta du kör så många grader? Helt sick! Mina knän kände skumma vid 15 -15 så nu köttar jag 6 -6.

ja vet låter himla mycket. Kan ju skilja lite beroende på bindningar också. Men när jag körde med mindre gradantal innan så var ja tvungen att vrida mig på nått konstigt sett för att det skulle funka bra. Speciellt när ja skulle köra hälsväng. Men än så länge har så har inte knäna protesterat i alla fall:)

Kan inte tänka mig du har en bra hälsväng med de gradantalen..teknisk sett då,
för dig kan det ju fortfarande kännas bra.

Ligger inte direkt o pressar eurocarving när jag kör så:D Det är mer för att kunna leka omkring lättare och för att ja inte åker lika bra switch om vanligt. Om ja kör mer carving så blir det typ 20/-5.

Jag kör 13 -13 och 59cm brett

Prova dig fram..Själv så tog jag max stancen på brädan(66cm?) för det skulle se mer coolt eller "steezy" ut haha men det var inte så speciellt skönt, så jag prova mig fram till 59cm brett det var mkt skönare:P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp