Hjälp med val av pjäxor

Thogge

Ny medlem
Hjälp med val av pjäxor
Tjaba! Jag ska köpa nya pjäxor men vet inte vilka jag ska välja?

Jag kommer antagligen bara köra i parken!
Jag har provat ett par Dalbello Krypton dom verkade väldigt sköna men dock lite tunga.
Salomon SPK värkar vara slut i hela Stockholm.

Hjälp med val av pjäxor
okey, men åk till Alpint eller Alpingarget så hittar du ett stort utbud av pjäxor och bra kunskaper.

Hjälp med val av pjäxor
Prova 1080 foil och gun. Gun är något mer freeride inriktad men den är ändå grym! Går att ta loss en skruv som sitter i så den blir lite mjukare.
Men som monne sa, åk till Alpint och Alpingaraget så får du bra hjälp!

Hjälp med val av pjäxor
Okej tack. Men vet ni om det finns någon stans där man kan hitta Salomon SPK dom värkar väldigt nice?

Hjälp med val av pjäxor
Ja dom har fina värkar... Annars så tycker jag att dom verkar det som dom har massa värkar...

//H

Ps. Kunde inte låta bli...

Hjälp med val av pjäxor
spelar egentligen ingen roll om du har en freeride pjäxa eller en vanlig svensson...
pjäxan måste sitta rätt på foten annars en helvetes massa problem... visserligen freeride pjux är bättre dämpade o sånna saker men det hjälper inte om du nu skulle ha mongo fötter(inte många som har bra fötter) men men kan sitta bra på dig så + ditt eget val.

Hjälp med val av pjäxor
Jonek för det första så vill man väl inte direkt ha freeride pjux parken, inte om man är en jibber i alla fall. Dessutom finner jag stora skillnader på mina två fr pjäxor gentemot svenssonpjux, inte bara dämpning utan också en aggressivare vinkel på skaftet, mer inställningsmöjligheter, styvare flex och betydligt mer känsla i pjäxan.

Det är min åsikt dock......

Tillbaka
Topp