Hjälp med val om longboard (nybörjare)

Alezor

Ny medlem
Nu är de så att jag är väldigt sugen på att börja glida runt på en longboard! Jag är sugen på någon stil av carving/cruising och sliding (mer carving/sliding) men jag har några funderingar och frågor om brädorna.

-Kan man åka cruising om man köper mer en carving bräda? Bara att ändra truckarna?

Hade funderat på:
Your text to link here...
Your text to link here... (borde jag lägga till som b.la. holey truckar och nya hjul ?

Om ni har några andra förslag så linka! Tänkt mig något under max 1700-1800kr! Gärna mkt bräda för bra valuta ;) Inte det bästa men inte det sämsta :D

båda de där suger. Och du kan trixa/dancea/slajda/cruisa/carva/åka downhill med samma truckar, så länge det är ~180mm reverse kingpin truckar

Jag har precis beställt en Slipstream The Twin som första bräda. Missade dessvärre skistore.se's rea o köpte från Junkyard istället men en bättre bräda under 2000 finns i mitt tyckte inte (inte som passar mig iaf :) )

Annars såg jag nu att dom hade fiberfish hard och supercrushern med custom setup för samma pris vilket är ett kap!
Då paristruckar i sverige kostar ca 600-700kr och retrohjulen kostar ca 500kr ! :D

Står ju inget om dem :P typ längd och så :P Då får man väll lägga till truckarna o hjulen, extra kostnad?

Har bestämt mig och ska välja mellan:
Your text to link here... Supercrushern
Your text to link here... The Twin
http://www.boardlife.se/product/1166/Slipstream-Longboards-The-Wedgie-Custom The Wedgie

Undrar om Supercrushern är och för carving i downhill... För kommer åke ganska mycket downhill men vill carva tight ner för backarna men också ha en stabil bräda om man vill ta sig ner snabbt :P Vill helt enkelt kunna vara med bra i svängarna o ''gunga' lite på brädan :P Mer sugen på The Twin och Supercrushern!

Alezor sa:
Har bestämt mig och ska välja mellan:
Your text to link here... Supercrushern
Your text to link here... The Twin
http://www.boardlife.se/product/1166/Slipstream-Longboards-The-Wedgie-Custom The Wedgie

Undrar om Supercrushern är och för carving i downhill... För kommer åke ganska mycket downhill men vill carva tight ner för backarna men också ha en stabil bräda om man vill ta sig ner snabbt :P Vill helt enkelt kunna vara med bra i svängarna o ''gunga' lite på brädan :P Mer sugen på The Twin och Supercrushern!
Skulle inte vilja åka dh med supercrushern.

Om dh innebär riktig dh med farter runt 60-70 så nej,

fast om dh innebär crusingdh i 35-40 så är det lugnt :P

Alezor sa:
Kan man åka lite dh 35-40 med The Twin o ganska stabilt?
visst kan man det, har själv en the twin som är riktigt skön att leka, slajda, cruisa och köra lite backar med. dock är den lite mjuk för att bli stabil i riktigt höga farter. men en riktigt bra och prisvärd bräda att ha till allt utom riktig downhill i höga farter. se bara till att ha ett par skapliga truckar och hjul till, det är minst lika viktigt som brädan, om inte viktigare. kör själv med 180mm paris truckar & o-tang durians hjul.

Tillbaka
Topp