Hjälp mig bygga rail!!!?

HMan

Ny medlem
Hjälp mig bygga rail!!!?
Tja grabbar..

jag har ett litet problem som ni säkert kan hjälpa mig med.
Jag tänkte bygga ettt rail på tomten.

jag har lite stångar också. Men finns det nått bra sätt att bygga upp railen så att den blir hyfsat hög.
Det e ju fan inte kul när den ligger på marken:(

Hjälp mig bygga rail!!!?
Det är väl bara att lägga upp två stora snöhögar och lägga railen på dem. Det brukar jag göra iaf.

Hjälp mig bygga rail!!!?
du kan borra hål i varja ände (om det är ett rör eller liknande) och sedan dra fast den i en lång plnka eller nåt med en skruv eller mutter. Fungerar mycket bättre att få upp på nåt då.

Hjälp mig bygga rail!!!?
Det här är nått jag oxå kan, fastän jag är en tjej(herregud, det hade man inte trott). Men det är lugnt. Även butiksbiträden säger t ex "Tjena, grabbar" när man kommeer in, men ändrar sig snabbt när de ser en framifrån...

Jag har iaf tänkt fixa rails ute på tomten. Då tänker jag skyffla upp lite snö, och sedan lägga mina rails på det, och med att jag bara har rör, och de behöver komma upp lite från marken om jag ska slippa slå i skiidorna i marken.

Hjälp mig bygga rail!!!?
jag tycker du ska fråga nån skidanläggning hur dom sätter fast sina rails så det är väll bara o göra likadant .

Hjälp mig bygga rail!!!?
Ta ett rör, svetsa fast ben som ser ut som upp och ner vända T:n och gräv ner dem i snön. Då borde railen stå rätt stadigt... Kan du inte svetsa så borra hål och sätta railen på trä bockar.

Hjälp mig bygga rail!!!?
sno ett räcke från nån trappa, gräv runt om och ta med hela gjutnings-anordningen hem.... gräv ner hemma på tomten....står det itne stadigt då, då gör den aldrig det

peace

Hjälp mig bygga rail!!!?
Prova sig fram ar ju det basta, behover man material kan jag rekomendera din lokala soptip. Min har bade massor av gamla jarnror och trasiga trappracken som ar hur bra som helst. Inget svetts, ingen svett, mer an nar du ska grava ner saken forstoss.

Recycling is the shit ;)

Hjälp mig bygga rail!!!?
svetsa fast 2 stångar ifrån själva "huvudstången" och slå ner den i jorden annars..snabbt och enkelt..om du inte har tillgång till svets känner du väl säkert någon som har de.

Hjälp mig bygga rail!!!?
LovAkarn sa:
svetsa fast 2 stångar ifrån själva "huvudstången" och slå ner den i jorden annars..snabbt och enkelt..om du inte har tillgång till svets känner du väl säkert någon som har de.
väldigt nödvändigt att ta fram en 4 år gammal tråd ?.

Tillbaka
Topp