Hjälp mig göra en resplan för 4 veckor i USA/CA

GunnarH

Medlem
Jag kommer att vara ledig 16/12-15/1 och vore mycket tacksam för hjälp med att göra en resplan med bil i USA/Kanada (eller möjligen alperna). Jag reser ensam, är en medelgod skidåkare och är enbart intresserad av lössnöåkning (har även turutrustning med Dynafitbindningar), dvs. inte parkåkning och inte extremåkning ovanför min rätt beskedliga nivå. Alltså; vilka skidorter rekommenderas?

Testa gärna Powder Highway i Kanada, därefter finner du Roger's Pass och Golden Alpine holidays om du vill tura. Sen har du ju ett gäng fina skidorter efter vägen också... Karta: http://maps.google.ca/maps/ms?hl=en...=49.667628,-118.015137&spn=8.165585,18.544922

Sen har du ju några kanske mer riskabla orter på Kanadensiska västkusten där du även är nära USA... Men mycket väderomslag = mycket snö :)

Där har du några alternativ :)

Senast ändrad:
Tack! Väldigt praktiskt med länkningen till Powder Highway i Google Maps! Calgary är uppenbarligen rätt ort att flyga till. En lite udda fråga till dig/er som rest i området; hur är utbudet av restauranger? Enbart hamburgare och pizza?

Tillbaka
Topp