Hjälp mig Med österrike resa

Rhermansson

Medlem
Hej jag och nåra polare hade tänkt att dra ner till österrike har ni nåra tips ttex med billigt boende och allt tex en buss resa ni åkt med som tex lion alpin som var billig men endå sjukt bra ... hittar bara dyra resor för 20tusen + och letar efter en resa där boende och resa ingår (: nån som har åkt med nån bra ? mvh Rasmus

Vilken ort hade ni tänkt er? Hur länge ska ni stanna? Var åker ni ifrån? Ska ni åka flyg, tåg, buss eller bil?

Testa "billig skidresa österrike" på google.

busseror inkl hotell ligger ju på ca 6-8 k med alla bolag? :P

Rhermansson sa:
vart hittar ni så billigt har tex kollat med lion alpin och då går en resa på 17 k billigast typp vecka 9 .....
Då är det ju för att då valt något extremt hotell...

7865 sa:
Ucpa är riktigt bra och bra priser, om ni kan tänka er Frankrike istället
Word, dock tror jag man måste vara 18 år? Dessutom är det väl ett koncept man köper med bl.a åkning med guide/skidlärare inräknat i deras priser, kanske är lite pyrt om man inte vill utnyttja det...

Om man inte vill utnyttja guiden med ucpa så ska man tänka över ett och annat! Särskilt om man åker i en off-pist grupp.

Vannish sa:
Om man inte vill utnyttja guiden med ucpa så ska man tänka över ett och annat! Särskilt om man åker i en off-pist grupp.
Och i vilket fall så går det att köra utan guide, då blir det billigare. Men varför skulle man köra utan? Och det är dessutom billigare än de flesta andra arrangörer, även när man kör med guide. Ska man bara harva pist finns väl ingen direkt anledning att åka med ucpa (om man inte vill ha gratis skidlektioner förstås...) Men om du vill åka offpist, vilket jag antar eftersom ni skriver på det här forumet, så är ju ucpa helt oslagbart...

Vannish sa:
Hur eller vad menar du nu?

Alla kanske inte vill åka i grupp eller med guide...

Jag har bott på ett UCPA-center och åkt med deras guider, det var suveränt, man lärde känna mycket nytt folk och åkningen anpassades bra till efter vilken nivå man låg på... säger bara att det kanske inte är vad alla är ute efter, dessutom måste man som sagt vara minst 18 år vilket trådskaparen och hans polare inte är.

Var in på deras hemsida, hittade ingenstans man kunde ta bort gruppåkningen för att få det billigare...

felix sa:
Vannish sa:
Hur eller vad menar du nu?

Alla kanske inte vill åka i grupp eller med guide...

Jag har bott på ett UCPA-center och åkt med deras guider, det var suveränt, man lärde känna mycket nytt folk och åkningen anpassades bra till efter vilken nivå man låg på... säger bara att det kanske inte är vad alla är ute efter, dessutom måste man som sagt vara minst 18 år vilket trådskaparen och hans polare inte är.

Var in på deras hemsida, hittade ingenstans man kunde ta bort gruppåkningen för att få det billigare...
Det handlar inte om några stora prisskillnader men ski evolution heter det på svenska. Då åker man ju bara halvtid med guide. Finns en liknande på franska som heter autonome, verkar skilja lite mer i pris då.

Men som jag sa ovan med, det är ju fortfarande billigare än de flesta andar ställen. Och om du int vill åka med guiden kommer de ju inte tvinga dig.

Om de inte är 18 så blir det ju tjurigt iof. JAg har dålig koll på resor för yngre folk men brukar itne alla säga att rollinsnow är billiga för ungdomar?

Vannish sa:
Är man erfaren åkare är tempot för lågt i UCPA-grupperna, guiden blir ju dagisfröken som måste räkna in alla hela tiden och kraschar en så får alla vänta...
Men är man inte erfaren ja då är det mycket bra!
Man kan boka egen guide, mindre grupp, då blir det helt annat tempo (och pris).

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp