Hjälp mig med Vegas 7.0

bayo

Medlem
Hjälp mig med Vegas 7.0
Är på gränsen till en mental kollaps på grund av Vegas 7.0. Finns det någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att dela med sig av kunskap om detta bråkiga program?

Första gången jag "capturade" filmen från min DV-kamera flöt allting på bra och det var inga konstigheter. Dessvärre så spelades ljudet till klippen in av micken på datorn medan jag använde capture?

Började mecka med lite inställningar, men inget ledde till någon större framgång förrän jag kopplade en aux-kabel från AV-utgången på kameran till mic-ingången på datorn-Voilá! Rätt ljud till rätt klipp! Dessvärre behagade ljudet bara dyka upp när jag spelade upp klippet i capture-läget. När jag sedan lade in det i trimmern och skulle börja klippa var ljudet som bortblåst.

Har meckat med så gott som alla inställningar. "Capture tape" funkar inte alls pga. "kommunikationsproblem mellan kameran och datorn" därför är jag tvingad att köra i "Capture video".

All hjälp mottages tacksamt!

Senast ändrad:
Hjälp mig med Vegas 7.0
Done. Har installerat om och problemet kvarstår. Väldigt, väldigt konstigt det här. När jag öppnar klippet i capture funkar det hur bra som helst, men när man lägger in det tracken är audio-linjen helt rak?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp