Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig välja skidor, 19årig förstaårssäsongare.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ehb" data-source="post: 253943" data-attributes="member: 29609"><p>Om du skall vara nere en säsong kommer du förmodligen att åka en hel del puder. Man brukar vara ganska trött på att åka i backarna efter några veckor, men det är iofs. bara vad jag upplevt och kan nog vara olika för person till person. Jag skulle rekommendera skidor med över 90mm i midjan. Om de är kring 90 i midjan brukar de fungera bra i lössnö och ok i pist. du kommer förmodligen att åka rätt fort och stora svängar i pisten efter ett tag och då gör inte en bred midja så mycket.</p><p></p><p>Den skida jag åkt mest på är Rossignol Scratch BC. Mina har några år på nacken och de som finns nu är lite bredare. Det är en ganska vanlig skida som jag tror e rätt billig och som du bör kunna få provåka innan du köper dem (rekommenderas)</p><p></p><p>om du köper ett par sådana så mittmontera dem inte om du vill åka lössnö..</p><p></p><p></p><p>lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ehb, post: 253943, member: 29609"] Om du skall vara nere en säsong kommer du förmodligen att åka en hel del puder. Man brukar vara ganska trött på att åka i backarna efter några veckor, men det är iofs. bara vad jag upplevt och kan nog vara olika för person till person. Jag skulle rekommendera skidor med över 90mm i midjan. Om de är kring 90 i midjan brukar de fungera bra i lössnö och ok i pist. du kommer förmodligen att åka rätt fort och stora svängar i pisten efter ett tag och då gör inte en bred midja så mycket. Den skida jag åkt mest på är Rossignol Scratch BC. Mina har några år på nacken och de som finns nu är lite bredare. Det är en ganska vanlig skida som jag tror e rätt billig och som du bör kunna få provåka innan du köper dem (rekommenderas) om du köper ett par sådana så mittmontera dem inte om du vill åka lössnö.. lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp mig välja skidor, 19årig förstaårssäsongare.
Tillbaka
Topp