Hjälp min flickvän

Syrdi

Medlem
Hjälp min flickvän
Hej! Tänkte se om det är någon som kan hjälpa till att få min sambo att börja åka skidor.

Story: (skippa om ni vill)

När vi träffades för ca 7år sen så ville hon jättegärna lära sig att åka snowboard. Jag åkte själv bräda då och hon köpte sig en egen, bristen på tålamod och att vi fick barn ledde till att brädan numera hänger på väggen och mina förhoppningar försvann.
Förra året köpte jag själv ett par skidor (åkt sen jag var liten tills jag började med bräda) mest för enkelheten och några vänner hade börjat åka igen.
Min tanke är nu alltså att hon kanske skulle börja åka skidor istället, enklare och lättvindigt när dottern väl ska börja åka.

Men brist ställen i närheten att hyra och att vi till en början nog får träna kvällar när backen är stängd (aldrig åkt tidigare) gör att hon behöver köpa sig eget.

Info:

Dam
158cm
60kg
Sko stl. 37
Nybörjare (bra pris men ingen skit)
Kommer hålla oss i pisten

Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få :)

Senast ändrad:
Hjälp min flickvän
Halvsmurfen sa:
Här har du en bra och billig skida

https://www.sport-bittl.com/en/voelkl-yumi-16-17::81852.html
154 cm + tyrolia attack
Om du har pengarna är förra årets modell något vassare

Köp pjäxor i butik så de passar. Läs på om detta! Finns artiklar här på freeride
Tack! Är detta allroundskidor? (Svensson skidor) Kom på att jag kanske la tråden under fel kategori, hon ska alltså inte ha några raceskidor :)

Edit: läste lite om dom nu och det verkar ju vara riktigt bra skidor för henne :) men är bindningar verkligen så dyra? Ingick när jag köpte mina skidor så har inte tänkt på det tidigare :) eller finns det billigare som duger gott och väl?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp