HJÄLP!!! Nidecker

Cole

Ny medlem
HJÄLP!!! Nidecker
Är inget proffs men tycker det låter som brädan är lite för lång för dig, brukar vara till hakan om man ska jibba och lite längre om man ska köra offpist osv.. 164 är ju nästan lika långt som du är..
mvh

HJÄLP!!! Nidecker
jag är 186 och har precis kommit på att min 161 bräda är lite för lång så jag har köpt mig en 157. men då gillar ju jag jibbing och sådant men räknar med att den ska funka suuuuuper i lössnön oxå.. men som sagt så sägs det ju ska vara lite längre i lös snö.. vilket ju är rätt logiskt oxå iof.

HJÄLP!!! Nidecker
ursäkta att jag snor tråden lite. men btw redwell : känner även du dig som en jätte i backen? varför ska alla som åker bräda och även alla de andra vinternjutare vara så korta?

HJÄLP!!! Nidecker
Ska du til Fernie och åka lössnö är brädan definitivt inte för lång. Den kommer att flyta fint i det Kanadensiska pudret.

Jag är också 186 men jag känner mig bara större, snabbare och bättre än alla smådvärgar som befolkar parkerna i våra backar. Det är ju bara jibbers som generellt är små. När det gäller friåkning finns det mängder av grymma åkare som är över 180.

Peace!

HJÄLP!!! Nidecker
Tanken är ju att jag skall pumpa mycket och djupt puder, inte jibba, då slår man sig ju bara... Men det är en fördel om den oxå funkar till lite mer "allround" åkning så att jag inte behöver köpa en ny om jag skall någon annan stans nångång..

HJÄLP!!! Nidecker
Det blev en Nidecker The Reaper 162, förrförra årets modell. Någon som vet något/har lite erfarenhet av den? Har inte lyckats hitta något här på Freeride. Verkar dock schyst, lite löjlig målning (eller vad det nu kallas) på den bara...

HJÄLP!!! Nidecker
Har också kollat på en Nidecker the reaper 162, och undrar om det är någon mer än personen jag ska köpa den av som har någon fakta/erfaranhet av brädan? Finns inte mycket ute på google om den..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp