hjälp! nya skidor, kasst att raila?

Lmpan

Ny medlem
nu 2 veckor innan jag ska fara till idre så försökte jag på backflip och så klart så klarade jag inte det på dom första 5 åken. men på det sjätte så underoterade jag och knäckte skidan (skidan var lite paj redan). men nu måste jag köpa nya skidor och då är det ju vassa stålkanter och då är det svårare att raila. kan man fixa det snabbt eller?

Tänkte du hika eller? Idre stänger ju om 2 veckor, och med tanke på hur det smälter nu är ju frågan hur många rails som finns kvar i Idre. Dom senaste tre dagarna jag varit här så har en hel del grejer plockats. Låt kanterna vara tills du varit här ifall det bara är pist och hopp som gäller, så slipar du ner dom när du väl ska raila. Och isf, bara att fila.

Vi har mycket rails och boxar kvar. Får se i veckan vad jag tar bort. Vet mer i slutet av veckan hur mycket som är kvar. Men ska du komma upp vecka 17 så finns chansen att railsen är flyttade till en annan backe och då kommer det finnas 2-3 stycken. Har varit plusgrader i flera veckor så det finns inte så mycket snö kvar i parken.

Om jag hade varigt du så hade jag tagit med dom nya skidorna och en fil upp till Idre. Sen den första dagen eller kanske t.o.m den första timmen bara åkt runt och kollat om där är många rails, boxar och liknande kvar och sen tagit sig en funderare om det är värt att fila ner kanterna eller vänta tills nästa säsong. :)

Tillbaka
Topp