HJÄLP sommarskidåkning

SimonOlsson

Ny medlem
HJÄLP sommarskidåkning
Tjena .
Jag och några polare tänkte ta en tripp till norge och åka lite skidor .
Men nu till frågan : Vart ska vi åka om vi söker mycket puder och offpist ?
Jag läste freerides guide men jag fick inte fram så mycket om hur offpisten var ;)

Simon .

HJÄLP sommarskidåkning
hakar på den här tråden.
tänkte dra till norge med cykel, kajak, tält å lite grejer i slutet av juli. men funtar även på att stoppa ner telisutrustningen. e det bara dumt? nån som vet hur det ser ut i år? finns det nåt att topptura på i Sogndal, Sunnmöre eller runt Stryn eller kanske runt Juvas så sent? eller nån annanstans... nån som har koll på läget i år? och som i så fall har nåra fina tips...
/ Anders

HJÄLP sommarskidåkning
Eric_W sa:
Ja, ni som vart uppe i Juvass? Hur ser de ut?
Stryn verkar tunt i år med tidig stängning..
Idag har vi 3 hopp i svarta, 3 hopp i røda, 3 hopp i lilla linjen. Ca 5 rails men det kommer fler. En hip finns i botten. Sen ska hoppet som field filmat på eventuellt byggas ner så dår blir dte 4 hopp i svarta.

Om du vill åka puder på sommaren ær juvass det stællet med størst chans før puder. Jag har haft 2 puderdagar från den 25 maj till 15 juni.

Om du ska till stryn får du nog raska på lite eftersom dom stænger snart. Annars så ær dte inte så långt mellan dom så ni hinne rmed både stryn och juvass.

HJÄLP sommarskidåkning
KlasS sa:
Juvass då, har denna anläggning öppet. Är det schysst där ?
Yes det ær øppet. Finns samanlagt 10 hopp men det ena ær bara før field. 5-6 rails finns också.
PK sa hæromdan att stora linjen ær den bæsta tripple-linen han någonsin kørt i norge.
Passa på att komma hit så snart som møjligt då parken fortfarande ær i toppskick under quicksilvercamp.

HJÄLP sommarskidåkning
lånar tråden lite, hur mycket kostar det som billigast om man drar till juvass? om man typ bor i tält och lever på nudlar?

HJÄLP sommarskidåkning
Uppdate från Juvass någon? Är de värt att sticka upp över helgen en snabbis?
Hur länge är liften öppen?

Tillbaka
Topp