Hjälp, trasig snowboardbindning, hur fixa?

Hej

Köpte en begagnad snowboard till dottern och upptäckte att vristspännet på ena sidan är av. Jag markerade på mitten bilden. Märket är STUF och har försökt hitta det här som reservdel, men en Team Sportia-butik, sa att Stuf inte tillverkas längre.

Kan man köpa en strap från annat märke och sätta dit bara, eller vad är era förslag?

MVH

Mats

Jo om du har tur kan du hitta en strap som passar. Men en bättre ide är att köpa ett par begagnade bindningar från...hur ska jag uttrycka det här...en tillverkare som inte gör EPA-prylar.

Hej Xavier

Jag har inget emot att du kallar Stuf för EPA. Att köpa nya eller begagnade bindningar var ett av alternativen har jag tittat lite på och då antar jag du menar Ride, Burton Switchback, SP mfl som lite bättre bindnings alternativ.

Ville ändå kolla om det är vanligt att straps passar mellan olika märken.

Med vänlig hälsning, Mats

Har du en alpinbutik i närheten så glid in och kolla om de har några gamla straps över. Brukar alltid att få till en lösning :)

Tack, ska kolla runt lite. Bor i Stockholm, är det någon butik som är bättre än någon annan?
Med vänlig hälsning, Mats

Lösningen fick bli så här just nu. För övrigt kan jag meddela att Stuf-bindningarna tillverkades av SP, men det var såklart länge sedan. Tack för era tips!

Det blir nog nya bindningar till nästa säsong.

Med vänlig hälsning,

Mats

Jag ska titta runt, men jag behöver lära mig lite mer om bindningar först. Hon som ska ha dem har 36,5 just nu och det är väl precis på gränsen mellan junior och vuxen-bindning. Sedan är hon nybörjare också, då jag antar att mjuk bindning är att föredra.

Jag ska titta runt, men jag behöver lära mig lite mer om bindningar först. Hon som ska ha dem har 36,5 just nu och det är väl precis på gränsen mellan junior och vuxen-bindning. Sedan är hon nybörjare också, då jag antar att mjuk bindning är att föredra.

Tillbaka
Topp