hjälp, val av skidor.

reydiaz

Ny medlem
hjälp, val av skidor.
nu är det dags att köpa skidor. jag har åkt i ca 6 år men har inte velat köpa skidor eller pjäxor då jag fortfarande växte. nu är det färdigväxt och jag ska mina egna babes! jag åker både pist och park och vill börja köra park lite mer seriöst lära mig osv. men fortfarande ska dom vara grymma på pist. alltså ett par skidor som är lika bra för båda ungefär ? har blivit rekommenderad LINE MASTERMIND vad tror ni som kan ? vad för pjäxor ska man ha när man har en bred fot. vilka stavar?längd osv. ska man börja använda hjälm också?
tack på förhand alla :D

ursäkta stavningen om ni serr något fel men orkar inte anstränga mig när det trots allt inte gäller skolan ;)

hjälp, val av skidor.
reydiaz sa:
freshOut sa:
skit i hjälm. Det skyddar ju bara mot skallskador när du trillar inte när du åker
jo men då jag ska börja hoppa, raila och skit kanske det är en bra ide ändå, man måste lära sig att krypa innan man börjar gå ;)
Oj, trodde du förstod ironin. Om du inte redan har hjälm så köp en, det är bara dumt att åka utan. Det finns hjälmar som är riktigt sköna och snygga, jag har en k2 rival, grymt skön.

Snödjup

Tillbaka
Topp