Hjälp vid köp av första brädan

affaren

Ny medlem
Hej Freeride!

Har nu bestämt mig för att köpa min första egna bräda och det finns verkligen en djungel av alternativ. Efter att jag läste den klistrade tråden angående köpråd fick jag en lite bättre uppfattning om vad det finns för alternativ, men det känns ändå bättre att fråga experterna här på forumet.

Jag har nu åkt bräda i fyra år och har under de senaste två åren lånat en bräda av en kompis. Jag åker i snitt ett par veckor per år och anser mig vara lite över en medelgod åkare. Förra året slog jag till och köpte egna boots samt ett par flux rk30 bindningar som är fantastiska! Jag har mest hållit till i pisten hittills, men under de senaste två åren har intresset för parken vuxit. Jag skulle gissa på att jag nu åker ungefär 70% pist och 30% park samt knappt ingen offpist. Har sett att alla stora nätbutiker har rea och tänkte därför köpa mig en bräda nu. Åker just nu på en Burtonbräda av äldre modell som jag upplever som lite lång (162cm). Alla tips uppskattas.

Om mig:
Längd 179 cm
Vikt 82+ kg
skostorlek: 10,5 US

Tack på förhand!

Finns bara en bräda för dig, Smoooookin Superpark 156, du kommer inte ångra dig.

TRS är tokgrym också fast jag hade tagit den i 157 om det gick att få tag på.

Galet bra priser på libtechbrädorna.

TRice´n upplever jag kräver lite mer av sin åkare, som tur var så knäckte jag precis min så blev en Superpark istället, gör inget.

inga problem att få plats med 10.5 på en bräda med 25.3 i midja. Iaf om det är ett par moderna boots.

CustomX sa:
Finns bara en bräda för dig, Smoooookin Superpark 156, du kommer inte ångra dig.
+1 :D

Tänkte precis det när jag läste killens specs men det känns ju bättre om någon annan än jag säger det först ;)

Senast ändrad:
CustomX sa:

TRS är tokgrym också fast jag hade tagit den i 157 om det gick att få tag på.

Galet bra priser på libtechbrädorna.

TRice´n upplever jag kräver lite mer av sin åkare, som tur var så knäckte jag precis min så blev en Superpark istället, gör inget.
Smokin superpark låter som en riktigt trevligt bräda, hittar dock inte den i Sverige. Var kan man köpa den?

EDIT: Var lite snabb där och såg att det verkar som om Doughboy är någon slags återförsäljare. Stämmer detta?

Senast ändrad:
Eddee sa:
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=27931&ProductDetailId=187804
Den här tror jag skulle vara bra! Den har vunnit många priser och har bara hört bra om den. Kan vara något smal för din boot men då finns det en annan, som dock kanske lämpar sig mer för pist än för park: http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=27927&ProductDetailId=187793
Tack för snabbt svar. Låter riktigt intressant! Hur står sig dessa brädorna, enligt dig, jämfört med smokin superpark som CustomX rekommenderade?

affaren sa:
Låter riktigt intressant! Hur står sig dessa brädorna, enligt dig, jämfört med smokin superpark som CustomX rekommenderade?
Travis Rice bräda är lite styvare och mer krävande än Superpark. Superpark påminner lite mer om Lib-Tech TRS. En lekfull twinbräda som funkar överallt utan att bli mesig.

Ja, jag säljer Smokin i Sverige. Jag kan hjälpa dig om du är intresserad.

Såg nu att alla lib tech brädorna som eddee länkade till nu är slut. Har ni några andra alternativ? Tack för alla svar!

Kan det här vara något? boardstore.se/item?brand=98&page=3&id=48030
Köpte själv en sådan men det tar et tag innan jag kan prova den :-\

Tillbaka
Topp