Hjälp vid val av ny utrustning

Wstrom

Ny medlem
Tjenare!

Skulle verkligen behöva hjälp med att hitta ny utrustning. Har tänkt ta upp åkandet igen efter väldigt lång frånvaro!

Problemet är att jag är inte riktigt säker på om jag behöver en wide eller vilken sorts camber jag är ute efter. Jag åker mestadels park, men händer även att jag ibland åker lite offpist( i skogen etc)
Det jag är mest ute efter är en bra "allround" bräda, helst inte allt för styv.

Några brädor som jag är lite intresserad av, som även finns för ett rimligt pris är:( är inte direkt fast vid något märke, är väldigt öppen sinnad)
capita defenders of awsome
Nitro team exposure, T1 eller Team Gullwing
Burton process FV eller Descendant
Lib tech Skunk ape

Problemet är att jag även ska köpa nya boots och jag bor så dåligt till att det inte riktigt finns någon bra affär i närheten som ger mig möjlighet att prova olika boots. Så att man kan se om jag behöver en wide eller inte. Eller om jag behöver large eller medium bindningar!

Jag är 181cm, väger ca 70-73 och har storlek 10-11 US( mätte foten till ca 28cm)

Skulle verkligen uppskatta om ni kunde hjälpa mig!

Av dom brädorna du nämnde skulle jag välja capita doa. runt 155-157cm.
Skulle även kika på lib tech trs. min absoluta favoritbräda.
Bootsen är absolut viktigast o dom MÅSTE du prova innan du köper dom.
Large bindningar behöver du.
Beroende på vilken bräda du väljer, så skulle jag nog rekomender dig en wide.
Vart bor du ?

Ludd_3 sa:
Av dom brädorna du nämnde skulle jag välja capita doa. runt 155-157cm.
Skulle även kika på lib tech trs. min absoluta favoritbräda.
Bootsen är absolut viktigast o dom MÅSTE du prova innan du köper dom.
Large bindningar behöver du.
Beroende på vilken bräda du väljer, så skulle jag nog rekomender dig en wide.
Vart bor du ?
Okej, så även om jag skulle kunna få ned fötterna i en 10 och det skulle kännas bra, så borde jag ändå köra på en wide ?

Piteå

Tack för tipsen ! :)

Beror lite på vilken bräda du väljer. O boots ska va nåååågot mindre än du tror du ska ha. Ska va lite lite för små. . Edit . När dom är nya asså

Senast ändrad:
Lycka till. Hojta till vilken bräda det blev sen. O varför funderade du på skunk apen egentligen? Rätt stor o klumpig i parken.

combatspenat sa:
När du säger park, menar du glida på boxar eller hoppa i stora hopp?
Mest hopp, händer att jag kör boxar. Men är inte sådär jätte inne på just rails!

Har kikat på lite andra brädor och priser etc. Har hittat några som verkar vara intressanta, så svårt när jag inte vet vad jag vill ha för profil på brädan osv. Jag är väl mest ute efter en bra "allround" bräda, som inte är alldeles för mjuk för att kunna ta större hopp.

Men här är några som jag är sugna på
Capita DOA, Salomon Huck Knife, Lobster The Sender, Bataleon Evil Twin, Bataleon Disaster

Det känns som att Capitan är den "bästa" allround brädan!

Senast ändrad:
Mamborg sa:
Jag har själv en Capita Defender of Awesome. Den är utmärkt som allround bräda.
Jaha okej. Det är faktiskt en av de brädor som står högt upp på "listan"

Kör du mest park? Tänkte hur tycker du den är i större hopp. Upplever du den styv när du tex kör pressar på boxar eller bara åker runt och kör "butters"

Senast ändrad:
Tjena! Tänkte låna tråden lite.

Har nyligen börjat åka igen efter några års frånvaro och tycker jag passar in ganska bra i Wstroms åkstil eller vad man ska kalla det. Åker mest runt och "småhoppar" och glider på lite puder, men händer att jag försöker lära mig lite snurrar och sånt också.

Råkade här om dagen knäcka min bräda vid lite tamedogförsök, så skulle också behöva någon ny bräda som passar.

177cm lång
ca 86kg utan kläder
strl 42 på bootsen

Kan samma brädor som Wstrom blivit rekommenderad passa även mig som är lite tyngre?

Tillbaka
Topp