Hjälp. Vilken utrustning ska jag ha?

Jacobpaladin

Ny medlem
Hjälp. Vilken utrustning ska jag ha?
Tjenare Freeride members.

Det är så att jag har funderat på att köpa "twintips" ett bra tag nu eftersom jag har kommit till åldern då jag anser att jag vuxit färdigt. (haha). Men jag ska gå rakt på sak. Jag är 1.83 lång och väger 65kg. Eftersom twintips är något i det nyare laget behöver jag hjälp att införskaffa en sjysst måttligt nybörjar-vänlig skida som passar min åkstil. Jag har åkt skidor/snowboard i 11 år och provat de flesta alternativen i pisten. Bara förra säsången fick jag för mig att prova twintips. Förälskad direkt. Så som sagt; Jag är 1.83 lång och väger 65kg. Jag behöver ett par skidor som välkomnar mig in i parken eftersom jag där kommer spendera 70% av skidtiden och 30% i pisten. Skidor inklussive bindning får gärna kosta runt 5000 tillsammans. Jag har hört att man ska spendera en lite mer givmild peng när det kommer till twintips eftersom de billigare inte är like styva och oftast inte fungerar så bra i själva åkningen. Rätta mig om jag har fel. Pjäxor provar jag helst själv och väljer ut i en närbutik eftersom jag anser att det är viktigt att prova så att de sitter skönt och bra. Har ni andra frågor eller tips. Spit it out! Jag är mottaglig för alla råd och idéer.

Hjälp uppskattas varmhjärtat. :D

Tack på förhand.

Tillbaka
Topp