Hjälp!

Hank-F

Ny medlem
Hjälp!
Jag och några kompisar tänkte dra ner till alperna nästa vinter och åka lite skidor. Är det någon som har några bra tips hur vi ska gå till väga för hitta bra boende etc. och framförallt vilket ort är den absolut bästa att bumma på?

Hjälp!
Jag har iofs bara bummat i chamonix, men det stället känns som mitt hem varje gång jag kommer dit. Det har varit lite dåligt med snö de senaste säsongerna, men när det är snö så finns det ingen åkning i världen som slår den i cham... Sen är livet superskönt där... alla (de flesta) har skön inställning till allt.

Lite att tänka på är att fixa boende i tid... börja redan till sommaren. Kolla upp att fixa nåt jobb. rekommenderar att jobba. Gjorde inte det min första säsong och då blir det dyrt... och långtråkigt ibland. att jobba 3-4 dagar i veckan är perfekt.

hoppas detta hjälper nåt på vägen

//Anders

Hjälp!
Cham, Anton och Verbier är alla klockrena.

Engelberg, Andermatt, Diablerets, Alagna... Mindre bummare, mindre uteliv... Bra ställen. Har dock inte bummat i Alagna än, men tar Grannbyn Gressoney iår.

Oavsett var så är det bäst att ha en plan, fixa boende och jobb tidigt. Åk ner på en värmartripp i oktober och ragga boende och jobb så brukar det vara löst tills ni kommer ner...

Sök på forumet, jag har skrivit en del inlägg om det tidigare och många andra har delat med sig av idéer och erfarenheter.

Och jag håller med xtremehg: när Cham är bra så är det bäst! Men det är mycket folk som slåss om snön där!

Tillbaka
Topp