Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 4773" data-attributes="member: 10565"><p>Försök att prova så många olika modeller som möjligt innan du bestämmer dig.</p><p></p><p>Alla åkare har olika åkstil, uppsakattar olika egenskaper mm vilket gör att det är svårt att rekommendera en skida till någon annan åkare.</p><p>Själv tycker jag tex att Salomomon Pilot var en otrolig besvikelse vilket är långt ifrån vad många andra tyckt. Att den dessutom är snuskigt dyr gör ju inte saken bättre.</p><p>Däremot tycker jag om Scotts och Atomics skidor. Atomic BetaRide 8.20 är en skida som passar mig mycket bra, både i pist och offpist. Atomic BetaCarve 9.18 (eller 9.20 som den heter hos Intersport) är också en kul skida. Mycket bra i pist men 62 mm i midjan gör den inte till den främsta offpistskidan även om den fungerar där också. Fischer har gjort ett uppsving senaste åren och även Kneissel är på väg tillbaka.</p><p></p><p>Åker du mest i pist eller offpist? </p><p>Gillar du att ligga och köra stora skärande svängar i relativt hög hastighet eller är du mer åt lugnare cruising-hållet? </p><p>Hopp och lek eller eftersträvar du snökontakt hela tiden?</p><p></p><p>Testa, testa och åter testa är det bästa råd någon kan ge dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 4773, member: 10565"] Försök att prova så många olika modeller som möjligt innan du bestämmer dig. Alla åkare har olika åkstil, uppsakattar olika egenskaper mm vilket gör att det är svårt att rekommendera en skida till någon annan åkare. Själv tycker jag tex att Salomomon Pilot var en otrolig besvikelse vilket är långt ifrån vad många andra tyckt. Att den dessutom är snuskigt dyr gör ju inte saken bättre. Däremot tycker jag om Scotts och Atomics skidor. Atomic BetaRide 8.20 är en skida som passar mig mycket bra, både i pist och offpist. Atomic BetaCarve 9.18 (eller 9.20 som den heter hos Intersport) är också en kul skida. Mycket bra i pist men 62 mm i midjan gör den inte till den främsta offpistskidan även om den fungerar där också. Fischer har gjort ett uppsving senaste åren och även Kneissel är på väg tillbaka. Åker du mest i pist eller offpist? Gillar du att ligga och köra stora skärande svängar i relativt hög hastighet eller är du mer åt lugnare cruising-hållet? Hopp och lek eller eftersträvar du snökontakt hela tiden? Testa, testa och åter testa är det bästa råd någon kan ge dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp...
Tillbaka
Topp