Jag håller med dig, men det finns problem. Först, när du säger att du inte skulle rekomendera X-Scream (som inte jag heller gillar) ser du just så snävt på saken som man inte skall som rådgivare. Med lite erfarenhet kan du kanske identifiera varför dina vänner gillar den typen av skida och senare i livet använda denna information vid rådgivning till andra.
Ett problem med testning är att många inte är så vana att testa. Dels testar de skidor som kanske är av helt annan typ en de åkt förut, dels kanske de testar skidor som är mycket bättre (i någon vid mening, men kanske egentligen ändå inte "rätt") än allt de provat tidigare. Slutligen kan de, om de inte är vana testare, endast testa skidan för hur de åker just nu, inte för hur den skall kännas om ett halvår då de förhoppningsvis utvecklats lite.
För att testning skall bli riktigt bra borde man få professionell testhandledning. Någon borde, utan att säga FÖR mycket, hinta lite om vad man kanske kan känna för skillnader om man känner efter.
Så, att testa är mycket riktigt långt ifrån fel. Tyvärr kan det ibland också bli en bra bit ifrån rätt.
En kort slalomracer kan kännas för djävla kul när man så att säga "står mitt på den". Tittar man lite uppifrån ser man dock att det är en skida med ovanligt begränsat användningsområde.
HWC HitMe
Mannen, Myten, Masugnen