Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 4785" data-attributes="member: 10565"><p>Varför ska man inte testa?</p><p>Att testa är långt ifrån fel. </p><p>Att bara lyssna till dem som anser sig veta något är inte riktigt klokt.</p><p></p><p>De som vet något om skidor och skidåkning vet att få åkare har samma teknik och preferens vad gäller en skidas egenskaper och hur en skida ska användas. De förstår därför att olika skidor passar olika åkare.</p><p></p><p>Salomon Pilot 10 eller Salomon X-Scream är exempel på skidor som jag inte begriper varför de säljs så mycket som de gör.</p><p></p><p>Jag kan inte rekommendera någon att köpa de skidorna.</p><p></p><p>Flera av mina vänner däremot är stormförtjusta i sina Pilot 10.</p><p>När de sedan åker på skidor som jag jublar över så skakar de bara på huvudet och tycker som så att den där skidan skulle jag inte rekommendera ens min värste ovän.</p><p></p><p>Därför är rådet att, precis som jysm säger, testa, testa och testa.</p><p>Testa olika skidor i samma förhållanden, samma backar och åk på dem så som du vill åka skidor, inte så som försäljaren säger att du ska åka skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 4785, member: 10565"] Varför ska man inte testa? Att testa är långt ifrån fel. Att bara lyssna till dem som anser sig veta något är inte riktigt klokt. De som vet något om skidor och skidåkning vet att få åkare har samma teknik och preferens vad gäller en skidas egenskaper och hur en skida ska användas. De förstår därför att olika skidor passar olika åkare. Salomon Pilot 10 eller Salomon X-Scream är exempel på skidor som jag inte begriper varför de säljs så mycket som de gör. Jag kan inte rekommendera någon att köpa de skidorna. Flera av mina vänner däremot är stormförtjusta i sina Pilot 10. När de sedan åker på skidor som jag jublar över så skakar de bara på huvudet och tycker som så att den där skidan skulle jag inte rekommendera ens min värste ovän. Därför är rådet att, precis som jysm säger, testa, testa och testa. Testa olika skidor i samma förhållanden, samma backar och åk på dem så som du vill åka skidor, inte så som försäljaren säger att du ska åka skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp...
Tillbaka
Topp