Hjälp!

Jollran

Ny medlem
Hjälp!
Måste snarast ha tag på ett par skidor. Har fastnat för Salomon Lord eller K2 Apache Outlaw. Vilken jag än väljer så sätter jag en Marker Duke på. MEN VILKEN SKALL JAG HA???
Ella

Hjälp!
Och när du har gjort det kan du börja hjälpa folk att hjälpa dig.
Börja med vikt, längd, åkstil, vad du gillat tidigare inom samma segment etc.

Hjälp!
Ger tips på några andra skidor som verkar passa in enligt det du gett oss:
Fischer RX 8 Fire vore inte helt dum kan jag tänka mig, möjligtvis lite märkligt smal midja om man tänkt sig ha Duken på, dock inget du skrev som något problem..
En annars bra skida verkar ju vara Völkl Grizzly lite dyr kanske men det var ju inget du skrev om..
Duret Monstre Fat verkar ju vara en bra skida i rätt förhållanden, kanske inte som enda skida dock, men det skrev du ju inget om..
Aluflex barbapoudre verkar ju också vara rätt cool, du kommer ju inte ha den vanligaste skidan direkt..
Salomon Mai Tai är ju också rätt cool, dock är det ju en tjejskida, men du sa inget om att det var ett problem?
För att ta lite om dom skidorna du funderat på:
K2 är ju ett grymt märke, men Lorden är ju grymt snygg så det är ju inget lätt val.. Själv skulle jag nog välja nått annat..

Senast ändrad:
Hjälp!
Tror oscarius menade att du ska skriva här i tråden om vikt, längd, åkstil, användningsområden osv osv. Det är nödvändiga fakta för att du ska kunna få hjälp.

Hjälp!
Oj...Den där Toteman får en verkligen att känna sig välkommen här...Har jag nu lyckats missa skriva något som ny här så är väl inte det hela världen...En dam får väl ta och vända sig till någon som är intresserad...

För er andra är en tjej i mina bästa år (25), har gjort fyra säsonger i Chamonix och bedömmer mig vara en ganska schysst skidåkare. Åker ogärna pist, bedöms ganska "grabbig" i min åkstil. Har kört på ett par numera lite för gamla skidor som jag gillat lite för mycket. Är 168 lång.

Hjälp!
Rent spontant så skulle jag rekommendera en bredare skida än de två du listar. Ingen anledning till att gå på skidor under 90mm i midjan när du ogärna åker i pisten.

Hjälp!
Visst, hade man alltid kunnat befinna sig offpist vore världen tämligen underbar. Men väder och skidåkning med grabbar som snackar högt i baren men levererar mindre på berget gör att man hamnar i pist ändå. Jag är inte särskilt fåfäng med skidor och nöjer míg med ett par. Tycker en midja på runt 90 är en kompromiss som jag klarar mig bra på både i och utanför pist. Har som jag skrivit ovan testat Salomon Lord och K2 Apache Outlaw en dag och undrade därför om någon har större erfarenhet av dessa två modeller.

Hjälp!
Hmm.. Kanske borde be om ursäkt för mitt otrevliga sätt, men jag kunde bara inte motstå en sådan chans..
Självklart menade jag innget illa utan ville mer förtydliga att det inte var lätt att uttala sig med den grunden du gett oss ;)

Hjälp!
ellaemilia sa:
Jag är inte särskilt fåfäng med skidor och nöjer míg med ett par.
Förlåt, men det är bland det dummaste jag har hört. Flera par skidor handlar verkligen inte om fåfänga, det handlar om att få ut det mesta av sin skidåkning. Åkningen utanför pisten blir så otroligt mycket roligare med ett par skidor som är gjort för detta, skulle nästan säga att 100mm i midja börjar närma sig minimum med tanke på hur bra tillverkarna har fått dessa att gå även när det inte är "episka" förhållanden. Samtidigt funkar flera av dessa skidor mycket bra i pisten också, något man inte kan säga om en smalare pistskida om hur den beter sig utanför pisten.

Senast ändrad:
Hjälp!
Totemann, du är naturligtvis genast förlåten och jag lägger härmed ned min efterlysning på åsikter om mitt skidval. Får väl prova mig fram lite mer!

Tillbaka
Topp