Hjälp!

Franzzoni

Ny medlem
Hjälp!
Hallå där ute alla freeride medlemmar!

Har surfat runt här inne på freerides forum ett antal gånger och försökt få lite hjälp på vägen angående var man ska gå för att bli skidlärare, har varit inne på de flesta länkar som angivits och är mycket nöjd med det ja hittat. Men har ett litet problem, vet inte riktigt hur jag ska göra. Har spanat in Scott utbildningen som är väldigt lockande, men även slaos skidinstruktörs kurs, och min fråga lyder.. Vad är skillnaden på de 2 egentligen? Finns de någon som är bättre än den andra? de skiljer ju lite på dem, Scott utbildningen ligger ju liksom på 2 år, medans slao:s instruktörs kurs ligger på en vecka. Jag ser liksom inte grejen, varför gå 2 år för att bli skidlärare när man kan bli det på 1 vecka?
Vad är haken?

Kunnigt folk som gjort något av detta får gärna komma med svar för att få mig på rätt väg! :)

Och ber även om ursäkt för att det finns liknande trådar uppe, men får inte riktigt fram det svaret jag vill ha av dem, så därför skapa jag en ny.

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Hjälp!
friluftsfrämjandet har ett antal kurser som arrangeras varje år, (typ samma som SLAO) vet inte om scott utbildningen men främjandets utbildningar leder till kvalificering för att ta skidlärarexamen och erbjuder mycket jobb i större skidorter som t.ex. skistar-drivna sådana.

Tillbaka
Topp