Hjälp!

Erik_S

Ny medlem
Hjälp!
Tja,

Jo jag har nu bestämt mig för att införskaffa mig ett par nya lagg till vintern och jag har inte riktigt koll på vad som skulle passa mig. Detta beror helt enkelt på att jag är ca. 205cm lång o väger runt 100 pannor. Jag skulle säga att jag åker aggressivt(tågar gärna ner, men att svänga kan va kul det med!) och håller mig helst utanför pisten(dock är detta inte alltid möjligt pga. sällskapet man får med sig på berget). Jag skulle nog klassa mig som avancerad åkare. Så! Nu är jag ute efter ett par skidor som skulle passa mig alltså och tanken är alltså en all-round skida.

Kan tillägga att jag varit på Alpingaraget idag och hört med dem lite, grejen var bara att säljer verkligen propagerade just Völkl Gotama:n ok höll sig nästan uteslutet till denna skida. Grejen är bara den nu att jag gärna vill ha liiiiiite mer bredd på den så att man kan ha sådär snuskigt roligt om det har nydumpat, alltså så brett som möjligt men fortfarande helt okej i pisten!

Hoppas ni forstår vad jag försöker få fram här, all hjälp uppskattas i alla fall!

Mvh,
Erik

Tillbaka
Topp