Hoj för en som vill köra street/trial/dh ?

Imouse

Ny medlem
Jag funderar starkt på att börja cykla ordentligt då jag anser själv att jag inte har direkt något för mig på sommaren.
Och något jag har hållt på med förut är just cykel och suget börjar komma tillbaka fast ja, på en helt annan nivå!
Det jag känner nu att jag helst vill hålla på med är just trial men jag vill kunna vara flexibel, att köpa enbart en trial cykel är ju inte direkt smart så jag vill ha något som man kan köra det mesta på som inte kostar skjortan helt enkelt :P

Så vad bör kritierna vara för hojen jag söker ?

Daniel.

en liten street dirt hoj med hydralist fälg broms bak och en hydralisk skiv broms fram kolla på den cykle han som kör i prag på roam kan nog vara nått bra om jag fattar rätt

silentpower sa:
en liten street dirt hoj med hydralist fälg broms bak och en hydralisk skiv broms fram kolla på den cykle han som kör i prag på roam kan nog vara nått bra om jag fattar rätt
Hoppas den har ett namn för jag har inte en anning om vad det är för något :P

du ska köra på en NS Extreme... det är ingen tvekan.. En Scott tröttnar du på fort och ramarna bucklas lätt eller spricker i fogarna. NS har alltid haft en generös garanti och dom hävdar att deras ramar går att köra med dubbelkronad gaffel om du nu vill det..

så kör på en som han: https://www.freeride.se/content/2841/ (NS majesty, den är dock väääldigt dyr, över 5000 kr bara för ramen) ett tips kan vara att köpa en komplett hoj, NS har flera som är väldigt Allround. tex core eller central tror jag dom heter.. äh, jag skickar in en länk åt dig:

http://www.bikesandparts.se/compone...op_image/product/Core_II_09_4999911439780.jpg

Min p3a! langar bild imorn? pma mej om du är intresserad, säljer skitbilligt för att kunna köpa surfgrejjer så snart som möjligt

Denna E perfekt för både street och trial! älskar den!
gjorde till och med en bike check med lite tankar och
detaljer över cykeln! Kika gärna!

Tillbaka
Topp