Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Höjdrädd !
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Perka" data-source="post: 147667" data-attributes="member: 14270"><p>Har alltid varit höjdrädd men det blir bättre och bättre. Fick förr blackout i drop och landade alltid i en lealös hög utan minne om hur jag hamnat där. Dom riktigt feta dropen har jag gett upp men lite småsaker kan ju faltiskt vara riktigt roligt. Har till och med börjat leka lite i parken sådär på gamla dar. </p><p>Vad är då hemligheten? Jo, kognitiv beteendeterapi: Börja med ett lite mindre hopp/drop som ändå känns småläskigt. Hoppa, hoppa, hoppa tills hoppet inte känns läskigt längre. Det kan röra sig om 100 gånger men till slut händer det. Då är det bara att byta upp sig. Till det som är lite högre eller lite annorlunda och känns lite läskigare. Tänk på att öva in en bra åkställning innan som sitter i ryggraden så att om du får lite svindel ändå håller bra balans i luften och därför landar perfekt utan att egentligen vara medveten om vad du just gjort. Det kan vara lättare i små drop där luftfärden blir mindre bågformad och man kanske kan se landningen innan uthoppet.</p><p></p><p>Give em Hell!!</p><p>//No air Per</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Perka, post: 147667, member: 14270"] Har alltid varit höjdrädd men det blir bättre och bättre. Fick förr blackout i drop och landade alltid i en lealös hög utan minne om hur jag hamnat där. Dom riktigt feta dropen har jag gett upp men lite småsaker kan ju faltiskt vara riktigt roligt. Har till och med börjat leka lite i parken sådär på gamla dar. Vad är då hemligheten? Jo, kognitiv beteendeterapi: Börja med ett lite mindre hopp/drop som ändå känns småläskigt. Hoppa, hoppa, hoppa tills hoppet inte känns läskigt längre. Det kan röra sig om 100 gånger men till slut händer det. Då är det bara att byta upp sig. Till det som är lite högre eller lite annorlunda och känns lite läskigare. Tänk på att öva in en bra åkställning innan som sitter i ryggraden så att om du får lite svindel ändå håller bra balans i luften och därför landar perfekt utan att egentligen vara medveten om vad du just gjort. Det kan vara lättare i små drop där luftfärden blir mindre bågformad och man kanske kan se landningen innan uthoppet. Give em Hell!! //No air Per [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Höjdrädd !
Tillbaka
Topp