Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hokkaido: Platt som en pannkaka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mhx" data-source="post: 802132" data-attributes="member: 115593"><p>Niseko är ganska platt, ja. Nästan all brant åkning inbounds är avspärrad och du blir av med kortet om de plockar dig där. Det går att hitta lite brantare partier, men det är ofta korta passager. Baksidan av berget är brantare, men återigen avspärrad och rejäl lavinrisk så inget att rekomendera. Men det man åker dit för är den sjuka tillförlitligheten. När vi var där i slutet av Januari i år så kom det mellan 10 och 40 cm per natt alla nätter utom en. Och eftersom snön är så grymt lätt driver det ganska mycket så varje morgon efter en liten hike var det orört med snö upp knäna, några dagar mer. Dag efter dag efter dag. De oddsen har jag aldrig upplevt nån annanstans.</p><p>Men det går inte att jämföra med alperna eller ens Åre för den delen vad utmanande åkning gäller.</p><p>Finns några kittlande svängar att köra, men det är ungefär det. Teine och Rusutsu orkade vi aldrig åka till.</p><p></p><p>Det är dock värt resan i min mening, speciellt om ni inte varit i Japan som är ett helt otroligt land att uppleva.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mhx, post: 802132, member: 115593"] Niseko är ganska platt, ja. Nästan all brant åkning inbounds är avspärrad och du blir av med kortet om de plockar dig där. Det går att hitta lite brantare partier, men det är ofta korta passager. Baksidan av berget är brantare, men återigen avspärrad och rejäl lavinrisk så inget att rekomendera. Men det man åker dit för är den sjuka tillförlitligheten. När vi var där i slutet av Januari i år så kom det mellan 10 och 40 cm per natt alla nätter utom en. Och eftersom snön är så grymt lätt driver det ganska mycket så varje morgon efter en liten hike var det orört med snö upp knäna, några dagar mer. Dag efter dag efter dag. De oddsen har jag aldrig upplevt nån annanstans. Men det går inte att jämföra med alperna eller ens Åre för den delen vad utmanande åkning gäller. Finns några kittlande svängar att köra, men det är ungefär det. Teine och Rusutsu orkade vi aldrig åka till. Det är dock värt resan i min mening, speciellt om ni inte varit i Japan som är ett helt otroligt land att uppleva. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hokkaido: Platt som en pannkaka?
Tillbaka
Topp