Hopp i Isaberg!

Fiberteknologi

Aktiv medlem
Hopp i Isaberg!
Tjena! är det någon här mer en jag som tycker att isaberg är ett bra ställe att åka till över dagen.. ? jag tycker det är ett suveränt ställe FÖRUTOM att dom inte har något Hopp!
Man kan ju åka till Ulricehamn men jag tycker backarna är bättre i Isaberg och så har dom ju 2 sitliftar som man kan vila benen i emmelanåt.

Alla som tycker att Isaberg ska fixa ett hopp Maila till dom här: http://www.isaberg.com/customscripts/contact.asp?M=100000102&L=SE

Hoppas det blir något av det ;)

Hopp i Isaberg!
fuck isaberg, jag hatar verkligen det stællet. dom motarbetar allt vad som har med snowboard/jibbing att gøra. det enda dom tænker på ær att få så mycket danskar och gøra så lite.

Hopp i Isaberg!
ekdahl sa:
fuck isaberg, jag hatar verkligen det stællet. dom motarbetar allt vad som har med snowboard/jibbing att gøra. det enda dom tænker på ær att få så mycket danskar och gøra så lite.
strunt samma vad dom tycker! dom har bra backar och sånt, bara dom får till ett elr några hopp / rails så

Hopp i Isaberg!
Håller med bor i vaggeryd som ligger typ 4 mil från Isaberg och det är riktigt gött att åka där lite då och då men problemet är att dom varken har något hopp eller rails. Dom hade ett bigjump där för typ två år sen tror jag men den plockades bort pga alla olyckor. Seriöst det är nog mer olyckor på isaberg på en dag som det är i Åre över en hel säsong typ. Det kryllar verkligen av folk i isabergs backar. Nåt som dock är jäkligt kul är att åka störtlopp och köra slalom mellan människorna(speciellt danskarna som åker med en starköl i handen och röker i liftkön) och fan vad offtopic jag är nu. Har för mig att jag frågade exakt samma fråga till en av dom som jobbade där och de sa tydligen att de inte hade någon licens för att bygga hopp och rails men man får väl slänga iväg ett mail och hoppas på det bästa. Oj fan jag skrev en bok precis såg jag. peaace

Hopp i Isaberg!
crillicious sa:
Håller med bor i vaggeryd som ligger typ 4 mil från Isaberg och det är riktigt gött att åka där lite då och då men problemet är att dom varken har något hopp eller rails. Dom hade ett bigjump där för typ två år sen tror jag men den plockades bort pga alla olyckor. Seriöst det är nog mer olyckor på isaberg på en dag som det är i Åre över en hel säsong typ. Det kryllar verkligen av folk i isabergs backar. Nåt som dock är jäkligt kul är att åka störtlopp och köra slalom mellan människorna(speciellt danskarna som åker med en starköl i handen och röker i liftkön) och fan vad offtopic jag är nu. Har för mig att jag frågade exakt samma fråga till en av dom som jobbade där och de sa tydligen att de inte hade någon licens för att bygga hopp och rails men man får väl slänga iväg ett mail och hoppas på det bästa. Oj fan jag skrev en bok precis såg jag. peaace
Gött att jag får någon med mej iaf ;=) tackar

Hopp i Isaberg!
dom snackar skit, vi har oss att gå på slaos dreamskurs och att snowboardklubben betalar men det ville dom inte häller.

vi köpte in 2 fina rails och en box för 3 säsonger sedan som fick stå uppe tills en full och ful danskslyna kom och ramlade på det, då ansågs det som "farligt" vilket bara var skitsnack. dom ville bara ha en anledning till att plocka ner dom.

samma sak med hoppet, vi slet som fan för att hålla det i bra skick och säkert men endå tog dom bort det för att det skulle vara någon äcklig firmafest.

VÄGRA ISABERG, dom hatar er så hata dom och dra till uhamn.

Hopp i Isaberg!
Som boende i Växjö så brukar det bli att man åker till Isaberg några gånger per säsong. Men det suger verkligen att dom inte har några kickers eller rails där! Dom borde ju lätt kunna fixa det, smidigast hade det väl varit i haft det i backe 2 eller 6? Jag slänger i väg ett mail till dom :)

Senast ändrad:
Hopp i Isaberg!
Låter kasst av dom. Visste inte att folk engagerat sig i det och att det inte hjälpt nått. Har inte vart där på 3 år och åker absolut inte dit om de inte fixar till detta, ska man trängas i Hestra måste det finnas nån anledning till det, bara backar räcker inte. Men det vore fint om de kan ordna det.
Skicka mail till dom!!

Hopp i Isaberg!
Frontenboy sa:
Som boende i Växjö så brukar det bli att man åker till Isaberg några gånger per säsong. Men det suger verkligen att dom inte har några kickers eller rails där! Dom borde ju lätt kunna fixa det, smidigast hade det väl varit i haft det i backe 2 eller 6? Jag slänger i väg ett mail till dom :)
Super!

Hopp i Isaberg!
Om alla hjälps åt att skicka till dom lär dom få upp ögonen och inse att alla vill ha det. Skickade iväg ett mail igår och fick detta som svar...

"Hej
Roligt att du tycker backarna är ok, vi har haft hopp, men har haft mycket alvarliga skador, när vi har stängt av hoppet har man plockat bort avspärningar med olyckor som följd.
Vi tittar på nya backar för detta.
Mvh
Ernie"

"Vi tittar på nya backar för detta" Låter ju lovande iaf. Får hoppas att dom fixar det. Ulricehamn är ju också ett alternativ fast det ligger en bit längre bort än Isaberg så.

Hopp i Isaberg!
crillicious sa:
Om alla hjälps åt att skicka till dom lär dom få upp ögonen och inse att alla vill ha det. Skickade iväg ett mail igår och fick detta som svar...

"Hej
Roligt att du tycker backarna är ok, vi har haft hopp, men har haft mycket alvarliga skador, när vi har stängt av hoppet har man plockat bort avspärningar med olyckor som följd.
Mvh
Ernie"

"Vi tittar på nya backar för detta" Låter ju lovande iaf. Får hoppas att dom fixar det. Ulricehamn är ju också ett alternativ fast det ligger en bit längre bort än Isaberg så.
Var där och såg hoppet dom hade uppe en gång.. det var mitt i en röd backe! inte så konstigt att olyckort sker.. hoppen ska ju vara på näst intill platt mark.

Hopp i Isaberg!
TheFibretech sa:
crillicious sa:

"Hej
Mvh
Ernie"

Var där och såg hoppet dom hade uppe en gång.. det var mitt i en röd backe! inte så konstigt att olyckort sker.. hoppen ska ju vara på näst intill platt mark.
Största delen av Isaberg är röda och svarta backar, de har en blå och en grön, i den blåa så är det SJUKT mkt folk eftersom det är huvudbacken ner till 6-stolen. Men man borde kunna slänga upp något hoppp i slutet av den röda backen ifrån toppen, iof så är det själva huvudbacken men iom att stolen kom har folkmasserna styrts mer åt höger, borde kunna lägga det mer åt mitten/vänster eftersom backen planar ut där. Även bra eftersom det finns två ankarliftar där som det väldigt sällan är kö på!

Senast ändrad:
Hopp i Isaberg!
har aldrig vart i isaberg utan i Uc, men om det verkligen är som ekdahl säger är det för jävligt, hade tänkt försöka få upp lite grejer men... får väll se hur det blir, om fler är på kan jag tänka mej hjälpa till å fixa skiten, fast man blir lite orolig när man hör det här...
Edit: har oxå skickat mail...

Senast ändrad:
Hopp i Isaberg!
Anzom sa:
TheFibretech sa:
crillicious sa:

"Hej
Mvh
Ernie"

Största delen av Isaberg är röda och svarta backar, de har en blå och en grön, i den blåa så är det SJUKT mkt folk eftersom det är huvudbacken ner till 6-stolen. Men man borde kunna slänga upp något hoppp i slutet av den röda backen ifrån toppen, iof så är det själva huvudbacken men iom att stolen kom har folkmasserna styrts mer åt höger, borde kunna lägga det mer åt mitten/vänster eftersom backen planar ut där. Även bra eftersom det finns två ankarliftar där som det väldigt sällan är kö på!
jag vet... men i slutet av backen där 4-stolsliften är skulle det ju gå.. dessutom var det placerat mitt i skiten! där det var som brantast...

Hopp i Isaberg!
Det var inte pga av skador dom tog bort hoppet utan för att dom inte orkade sköta det, det var jag, ekdahl och två till som såg till att det fanns ett hopp överhuvudtaget. Det fanns även ett flat, ett flat down och en box där, dom var knappt aldrig uppe för isaberg hade aldrig tid att sätta upp dom åt oss. Idag finns inget av detta kvar på isaberg.

Om det finns yngre grabbar som orkar att bråka med dom så säg till mig, så kan vi kontakta Hssk, det finns en snowboard/jibb förening vilande där. Jag har inte ork till att hålla på med isaberg nu mera.

Mailbomba isaberg tills dom fixar detta. Alla som läser den här tråden borde skicka ett mail till dom.

Senast ändrad:
Hopp i Isaberg!
detta fick jag som svar

HejVi känner till de nya trender som är på väg.Vi tittar på nya nedfarter för detta,men Rom bygdes inte på en dag.Vi har haft hopp i annlägningen med alvarliga olyckor som följd.När det har varit avstängt har man tagit bort det med olyckor som följd.Med vänlig hälsningErnie

Hopp i Isaberg!
v-larsson sa:
detta fick jag som svar

HejVi känner till de nya trender som är på väg.Vi tittar på nya nedfarter för detta,men Rom bygdes inte på en dag.Vi har haft hopp i annlägningen med alvarliga olyckor som följd.När det har varit avstängt har man tagit bort det med olyckor som följd.Med vänlig hälsningErnie
Varför ska dom ens stänga hoppet bara för någon har rammlat...

Hopp i Isaberg!
v-larsson sa:
detta fick jag som svar

haha rom byggdes inte på en dag... nej men ett hopp bygger man på en dag?

Hopp i Isaberg!
trapp91 sa:
v-larsson sa:
detta fick jag som svar

Tror dom menade backen. haha

Hopp i Isaberg!
TheFibretech sa:
trapp91 sa:
v-larsson sa:
detta fick jag som svar

Tror dom menade backen. haha
joo men isaberg skicenter är inte heller riktigt lika stort som rom, fast vad vet jag.

Hopp i Isaberg!
Ekdahl och Sandwall slet som djur i 2 år (tror jag det var) för att få upp ett BJ (vi snackar inte 16 metare nu, utan 5-6 meters platå), men det är som att förhandla med en vägg, jag har själv varit inne och snackat lite med dom, men svaret är alltid nej. Förr kunde man om man hade tur få låna en spade av någon ung liftvakt men nu har dom förbjudit det också. När dom säger att dom har tittat lite på en ny backe så kan folket räkna med några år innan det kommer ske, dom är anti jibb där uppe, tragiskt men sant, bara inse..
Det är lätt för dom att skylla på skadorna, men tror inte det är den enda anledningen..
hoppas iaf på bättring så snart som möjligt

EDIT: gjorde mitt jobb och skickade iväg ett mail.

Senast ändrad:
Hopp i Isaberg!
Skickar iväg ett mail nu!

För fyra år sen tänkte vi arrangera en skidresa till Isaberg från Kristianstad, men efter att varit där så bestämde vi oss för att inte göra det just för att där inte fanns några hopp. Istället åkte vi till Ulricehamn som hade ett antal hopp och rails! Hitentills har vi arrangerat två resor till Ulricehamn för totalt 200 ungdomar, hade Isaberg bara haft lite hopp så hade vi helt klart åkt dit istället för att det är närmre juh.. Jaja, hoppas verkligen Isaberg ordnar upp en snowpark, om de lägger ner tid på det och bygger upp ordentliga hoppa och rails, då hade de kunnat locka till sig varenda unge från södra småland och hela skåne!

Hopp i Isaberg!
rollinsnow sa:
Skickar iväg ett mail nu!

För fyra år sen tänkte vi arrangera en skidresa till Isaberg från Kristianstad, men efter att varit där så bestämde vi oss för att inte göra det just för att där inte fanns några hopp. Istället åkte vi till Ulricehamn som hade ett antal hopp och rails! Hitentills har vi arrangerat två resor till Ulricehamn för totalt 200 ungdomar, hade Isaberg bara haft lite hopp så hade vi helt klart åkt dit istället för att det är närmre juh.. Jaja, hoppas verkligen Isaberg ordnar upp en snowpark, om de lägger ner tid på det och bygger upp ordentliga hoppa och rails, då hade de kunnat locka till sig varenda unge från södra småland och hela skåne!
säger de! bara isaberg hade haft hopp så hade man åkt dit istället för u-hamn!
så det är ju dom som känar på dey

Hopp i Isaberg!
Frontenboy sa:
Blir bara till att strunta i att dra till Isaberg och åka dom extra milen till Ulricehamn eller Vallåsen i stället.
mm tyvärr... är dom så dumma att dom nte fattar att dom kommer få mycket mer besökare då så får som skylla sig själva... Finns det någon svart pist äns i u-hamn?

Hopp i Isaberg!
TheFibretech sa:
Frontenboy sa:
Blir bara till att strunta i att dra till Isaberg och åka dom extra milen till Ulricehamn eller Vallåsen i stället.
mm tyvärr... är dom så dumma att dom nte fattar att dom kommer få mycket mer besökare då så får som skylla sig själva... Finns det någon svart pist äns i u-hamn?
Nepp, 3 helt ok backar men det går inte att jämföra med isaberg som har betydligt längre/bättre/fler backar!

Hopp i Isaberg!
TheFibretech sa:
mm tyvärr... är dom så dumma att dom nte fattar att dom kommer få mycket mer besökare då så får som skylla sig själva...
Brist på besökare har inte varit något problem jag märkt av de gånger jag åkt i Isaberg... Sälen eller Åre på sportlovet känns öde i jämförelse.

Hopp i Isaberg!
Peter_K sa:
TheFibretech sa:
mm tyvärr... är dom så dumma att dom nte fattar att dom kommer få mycket mer besökare då så får som skylla sig själva...
Brist på besökare har inte varit något problem jag märkt av de gånger jag åkt i Isaberg... Sälen eller Åre på sportlovet känns öde i jämförelse.
Håller med Peter fullständigt. Det är få ställen behöver köa nerför backarna. Tycker bara stolsliftarna har varit negativa, det går inte åka där alls längre! Satsa på Ulricehamn eller fly landet som de kloka gör!

Hopp i Isaberg!
har oxå mailat till isaberg men fick samma svar som ni andra det förekommer så mkt skader när har hopp iaf så här skrev dom till mig:

Hej Vi har haft hopp i annlägningen men har haft alvarliga skador.Nu tittar vi på nya backar som inte är så branta för hopp och rails Med vänlig hälsning Ernie

Hopp i Isaberg!
akesson91 sa:
har oxå mailat till isaberg men fick samma svar som ni andra det förekommer så mkt skader när har hopp iaf så här skrev dom till mig:

Hej Vi har haft hopp i annlägningen men har haft alvarliga skador.Nu tittar vi på nya backar som inte är så branta för hopp och rails Med vänlig hälsning Ernie
blir kasnke till nästa sesong så

Hopp i Isaberg!
TheFibretech sa:
akesson91 sa:

blir kasnke till nästa sesong så
man får väll hoppas att det blir så!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp