Hoppa med min dominant 154

viiktoor

Ny medlem
Jag har inskaffat mig en burton dominant 154 och testat den under 5dagar i sälen, jag tyckte att den var väldigt skön när jag kommit in i den (ovan med kortare bräda innan) Tyvärr så fanns det inga hopp i kategori svart så jag kunde inte testa den där, hoppade dock i röda hopp och brädan kändes väldigt bra där, skön att snurra med osv.. Nu har jag hört att 154 är för kort för mig om jag vill hoppa större hopp(är 183-84 cm lång) men går utmärkt att raila med. Frågan är då vad menas med större hopp i det här fallet? Typ 20 meter+ platå?

OM du är en sån som hoppar MYCKET i större hopp 10-20 meters platåer.. då kanske du skall ha en längre freestylebräda och är något hårdare..

men var ÄRLIG mot dig själv.. HUR mycket hoppar du i jättehoppen??

åker du 40%pist 40% park med rails etc.. och 15% hopp men bara 5% jättehopp, då är det ju ingen idé att köpa en längre bräda.. då får du bara se till att landa bättre..

åker du nästan bara i större hopp så skulle det vara en idé att byta bräda..

/Pinn

pinn sa:
OM du är en sån som hoppar MYCKET i större hopp 10-20 meters platåer.. då kanske du skall ha en längre freestylebräda och är något hårdare..

men var ÄRLIG mot dig själv.. HUR mycket hoppar du i jättehoppen??

åker du 40%pist 40% park med rails etc.. och 15% hopp men bara 5% jättehopp, då är det ju ingen idé att köpa en längre bräda.. då får du bara se till att landa bättre..

åker du nästan bara i större hopp så skulle det vara en idé att byta bräda..

/Pinn
Okej tackar, nja jag åker nog 97% park för tillfället och både rails och hopp men har änså länge inte vågat ge migin i något hopp över 13 meter. Jag krö kvar på min dominant( som i förövrigt är skitskön:D) och skulle jag börja märka att det blir alldedes för mjukt och jag vill börja hoppa i ännu större hopp så får jag väll köpa en ny, men som sagt det är när jag väl har testat det jag köper en ny. Vet du föresten storleken på platåerna på åres svarta hopp är?

Tillbaka
Topp