hotell och resturang och media i åre gymnasium

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
A

Allemaaan

Guest
och till och börja med vill jag säga att jag menar järpen!

så, är det bara jag som tycker det är grymmt höga intagningspoäng när jag räknade kunde man ha ungefär te x 7 vg och resten g. någon somkom in med lägre betyg ngn som går i skolan på den linjen och bor ensam i åre (inte med föreldrar eller i elevhem i åre) som kan tänkas skriva lite om skolan och sånt för en snubbe som nog vill gå där! hur är media också? nån som har koll på intagningspoäng och hur linjen är?

7 vg är ju inte grymt högt.

Senast redigerad av en moderator:
jag känner en kille som kom in med 170 poäng iår. på hr alltså. men jag kom inte in ifjol med 185p. de är olika varje år.

7 vg resten g är ju grymt lågt. med jämförelse att här i älmhult som är en liten by dit ingen dras ligger elprogrammet där jag går på den absolut lägsta som kom in låg på 205p men HR är ju typ IV för det verkar mest va skoltrötta som går det (observera ofta dålig hygien och sjuk övervikt) påstår dock inte att det är så i åre. men först och främst välj inte en linje du egentligen inte vill gå bara för att du ska gå i åre. du har massvis med år att åka skidor efter skolan och det är inte värt att kasta bort tre år på ingenting. gå en hantverkar linje i 3 år tex elektriker byggare målare osv. då kan jaggarantera dej att du får jobb varsomhelst och lönerna ligger relativt högt. en fullbetald elektriker i sthlm skulle jag tippa ligger på 30000 i månaden. lycka till med valet och lyssna egentligen inte på vad andra säger det är enbart ditt val.

tackar så grymmt mycket v-larsson!

elektriker tycker jag verkar vara ganska kul faktiskt!

Vi får hoppas som faaan att det blir riksintag på alla gymnasieskolor nu till nästa höst. Någonting ska väl borgarpacket kunna göra rätt?

Här i Hofors där jag går Natur är vi inte full klass, den med lägst poäng hade 160 poäng (jag hade 275) medans om man jämför med andra linjer som t.ex. Bygg i sandviken så var det 220 och HR hade också ngt uppåt 200, detta beror ju då på att det är så pass många som söker till dessa linjer.

Att gå Media idag innebär en väldigt osäker framtid, speciellt gällande arbetsmarknaden, branschen är liten och idag är det på tok för många som går media mot hur stor marknaden i Sverige är. Många kommer om några år stå arbetslösa och med en medieutbildning i bagaget är det svårt att få andra jobb utan att plugga upp på komvux. Högskole- och unversitetbehörighet ska vi inte prata om, detta gäller i viss mån även HR men inte i samma grad.
Dom yrkersförberedande linjerna idag som kommer har en arbetsmarknad som kommer ha mkt lediga jobb och ngt år är som v-larsson sa eletriker, byggare osv.

Riksintag är enligt mig inte bra, det främjar populära orter och stora städer men slår hårt på gymnasieskolorna i dom mindre orterna, det kanske slutar med att dom försvinner och du måste pendla x mil varje dag även fast man går någon vanlij linje som t.ex. samhälle.
Nej till riksintag.

Senast ändrad:
Tjena !

jag går 3e året nu på hotell & rest. skolan i åre. och när jag sökte var det 215 i intag men de är väldigt många som ångrar sig och den med lägst betyg i min klass som kom in på reserv hade 180 poäng.

Mycket bra skola om du giller MAT, men är du inte alls intresserad tycker jag INTE du ska gå häruppe, för kraven är väldigt höga och lärarna förväntar sig att du ska kunna en hel del redan när du kommer upp.

I 1an bor man i Järpen men där fixas skjuss till backarna så de dör ingen av 2-3an bor man i centrala Åre.

Har du nå mer frågor , är de bara och skriva i Gb'n

Senast ändrad:
Ähh skit i framtiden och lev i nuet, ta det du tycker är kul!

Jag kom in på media i sandviken iaf, 180 i intagning och jag har 120XD menmen vissa har jue tur:D

Liknande trådar

L
Svar
21
Besök
3 K

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp