Hotell St.Anton / Ischgl

ludkar

Ny medlem
Hotell St.Anton / Ischgl
Vi är 6 st 40 plussare som funderar på att dra en långhelg till StAnton eller Ischgl i Jan/Feb är det någon som har tips på sjyssta hotell där. Finns massor på hemsidorna till skidorterna men alltid bra om någon har konkreta tips. Vi ska inte festa, fokusera på skidåkning, men det är ju alltid kul om hotellet har en bra restaurang eller bar.

Hotell St.Anton / Ischgl
Hotell i st anton som jag har testat:

Hotell Valluga (****) är skittrevligt, bra frukost och restaurang. Ligger nära huvudgatan och de har shuttle till liften. Lite kul att det är svenskägt också.

Hotell Fahrner ligger uppe i Moserkreuz (inte så kul att gå upp dit i pjäxor eller halka), är pittoreskt och har en riktigt grym bar (fantastiskt utbud alltså)

Hotell St.Anton / Ischgl
Jag bodde i Ischgl på ett hotell som hette Val sinestra. Hotellet hade restaurang och frukostbuffe och det var en 2 min promenad med pjäxor till hissen som tog oss ner i berget och via rullband till liften. Det var lite vandrarhemsstil på stället då det inte var så påkostade rum eller så stort men det var trevlig personal, fantastisk frukost och en sanslös utsikt från rummet. Vi hade lite språksvårigheter då vi inte talade tyska och kökspersonalen inte engelska men allt löste sig utmärkt och priset var riktigt lågt.
Vi blev även kompis med ett tyskt gäng som bodde på Hotel Victoria och även om prisnivån var lite högre så var det lite bättre standard här samt med en större restaurang samt närmare bycentrum.

När vi åkte så hade vi budgeten i åtanke och värderade den väldigt högt och vårt hotell motsvarade och överträffade våra förväntningar. Vi har bestämt att åka ner i vinter igen och kommer då att bo på hotell victoria eftersom vi den här gången har lite större friheter vad gäller budgeten och kan prioritera bekvämligheten.

Hotell St.Anton / Ischgl
Hej.
Nassereinhof är ett bra hotell med halvpang och riktigt bra mat. Nära till Nassereinbahn. Byn Nasserein på kort promenadavstånd från centrala St Anton. Där slipper man skrik och skrän om kvällarna.
undvik allt från v 6 till v 10 då är det högsäsong och fullt på hotell och i liftar.

Hotell St.Anton / Ischgl
arjeplogarn sa:
Jag bodde i Ischgl på ett hotell som hette Val sinestra. Hotellet hade restaurang och frukostbuffe och det var en 2 min promenad med pjäxor till hissen som tog oss ner i berget och via rullband till liften. Det var lite vandrarhemsstil på stället då det inte var så påkostade rum eller så stort men det var trevlig personal, fantastisk frukost och en sanslös utsikt från rummet. Vi hade lite språksvårigheter då vi inte talade tyska och kökspersonalen inte engelska men allt löste sig utmärkt och priset var riktigt lågt.
Vi blev även kompis med ett tyskt gäng som bodde på Hotel Victoria och även om prisnivån var lite högre så var det lite bättre standard här samt med en större restaurang samt närmare bycentrum.

När vi åkte så hade vi budgeten i åtanke och värderade den väldigt högt och vårt hotell motsvarade och överträffade våra förväntningar. Vi har bestämt att åka ner i vinter igen och kommer då att bo på hotell victoria eftersom vi den här gången har lite större friheter vad gäller budgeten och kan prioritera bekvämligheten.
Måste citera mig själv och tillägga att det var ordentligt häftigt med konserten uppe på berget och det är den största anledningen till att vi kommer återvända.

Tillbaka
Topp