Hudarnas placering

Kung-Stalle

Aktiv medlem
Hudarnas placering
Tjena!
Ny bräda…
Hudarna är G3-hudar för lång bräda. I manualen skriver G3 att de gärna får gå hela vägen bak. Men… som ni ser på bilden, när jag hakat i hudarna i fronten så når de ju inte så långt bak.

Skall jag montera hudarna längre bak så måste jag förlänga fästet i fronten eller göra hål i nosen för den diagonala haken.

Vad säger ni. Sitter hudarna helt knas?

Stalle

Bilagor

• IMG_1405.webp
    IMG_1405.webp
    652 KB · Besök: 162
Hudarnas placering
Hur lång är brädan och vilken längd ska hudarna passa till? Kan du byta dem?

Jag låter någon mer erfaren svara på om hudarna sitter fel men i praktiken tror jag att du kommer att få tillräckligt fäste om du har bindningarna på mitten av skidorna.

Hudarnas placering
Plankan är 165 så den är ju inte absurt lång.
Och hudarna är beggade så jag kan inte byta.

Jag tror det får lov att bli ett test vid tillfälle helt enkelt. :-)

Stalle

Hudarnas placering
Har noll erfarenhet av splitboard, men stor erfarenhet av hudar på skidor. Hade det varit skidor skulle den längden på hudar funkat utmärkt. Jag ser inget som gör att det inte skulle vara kanon på en splitboard.

Hudarnas placering
Tänk på att stighudarna ska skäras till så att bredden är anpssad. Du vill kunna se stålkamterna. Dvs stighudarna sk vara några millimeter smalare än skidorna. Det är för att du ska få kantgrepp när du går skråar uppåt på hård snö, skare och is.

Hudarnas placering
Tänk på att stighudarna ska skäras till så att bredden är anpssad. Du vill kunna se stålkamterna. Dvs stighudarna sk vara några millimeter smalare än skidorna. Det är för att du ska få kantgrepp när du går skråar uppåt på hård snö, skare och is.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp