Hur är åre v 14?

Hur är åre v 14?
Beror helt enkelt på vädret, svårt att spå den här vintern :P Nu är de okeej med snö och ganska kallt så de görs snö hela tiden :D

Hur är åre v 14?
Jag hörde av någon som var just hemkommen från åre att det var riktigt riktigt dåligt?

Is is och is.
All snö hade tydligen blåst bort, ingen mjuk snö vare sig i pister eller annanstans.

Det stämmer alltså inte eller?

Vi skall dit v12, så man är ju lite sugen på att det skall finnas snö.

Känns som om väderinformationen på skistars sidor alltid lutar mot snö även om SMHI:s websidor inte pratar nederbörd...

Hur är åre v 14?
men ja tänkte på hur är det me temperaturen. står ju på hemsidan att de är nästan minus tio grader. men hur kommer de va v14 då? någon som vet?

Hur är åre v 14?
Svårt att förutse väder 4 veckor framåt...

Jag har varit här hela säsongen och igår och idag har det varit sjukt fint väder, inte ett moln. Hade bonnröta och var ledig också så det har varit två underbara dagar!

Vi får hålla tummarna för att det blir lika fint v 14!

Hur är åre v 14?
Kommer nyss därifrån....
Blankpolerad is stämmer..vissa ställen är grymmt isiga och HALA!
Det stämmer också att den mesta sköna snön blåste bort =/ tyvärr, så det är hårt i både pisterna och i offpisten....

men men vi får la hålla tummarna för v.14 =P hihi

Hur är åre v 14?
Har en vän som kom hem några dagar sedan och han sa att det var helt okej, i pister och off. Det ser ut som det ska snöa lite på tisdag och onsdag (även andra sajter än skistar säger så ;) ) så tror att det landar lite ny snö på raviner och andra ställen där vinden blåser snön till.

Om det är inte mycket snö i byn, menar det ju inte att det är snöbrist på hela fjällen :)

Hur är åre v 14?
Låter som om Aapos vän och JoseFLIN har varit i olika Åre:ar ;-)

Både blankpolerat, halt och lite snö men bra både i pister och offpist.

Perfekt då vet jag precis ;-)

Hur är åre v 14?
Hehe jo jag undrade också när nästan alla som skriver här talar om katastrof.

Nåja. Förr var det nästan bättre när man inte hade några webcams eller diskussionsforum, man bara gick och åkte vad man kunde åka, behövde inte stressa om snö/snöbrist på förhand :)

Hur är åre v 14?
hoppas det är ok om jag lånar tråden en smula?

Det är så att farsgubben köpte ny saab precis, med det fick han ett värdebevis för 2 nätter i åre med någon typ av guidning osv. Det fanns även möjligthet att välja vecka att åka upp, 10-14 eller 16-18 tror jag det var..

Jag är lite nyfiken på vad ni tror. Själv tror jag på att vänta o ta en senare vecka, i förhoppningen om att det hunnit komma mer snö då, men det kanske rent av är så att det redan börjar dala i åretrakten? Aja, kanske finns det någon med lite extraordinära väderkunskaper, eller någon utan, här på forumet som vågar sig på en gissning?

Tack för mig, och för lånet!
/JEns

Hur är åre v 14?
Det är ganska lite snö nere i byn men i pisten och på skutan är det riktigt bra, Ibland kan det snöa eller regna på vecka 15.

Hur är åre v 14?
Va där sportlovet v 9. Instämmer, is is. Tegefjäll va rätt ok men det är ju pga mindre folk men det fanns is även där. Minsta lutning så va det is. Åre behöver verkligen snö!

Hur är åre v 14?
Isen blev ju när de regnade :/ sen har de inte kommit mkt snö alls, men de har varit mellan -10 - - 22 grader ett par dagar nu, så man har gjort en massa snö:D
Parken brukar vara bra och offpist beror på hur mkt snö de kommer, just nu är de ganska lite snö.. Och om de regnar nere i byn så snöar de alltid på toppen, men snön har blåst bort och så..
Men aja de går att åka i backarna och offpist funkar, parken är fin just nu.

Vädret har varit jättehärligt hela veckan, idag var de ju lite moln men inte så kallt.

Tillbaka
Topp