Hur är Cervinias park?

WillmutT

Ny medlem
Hur är Cervinias park?
Tjena

Jag ska ner till cervinia över påsklovet och vill veta om parken är värd att åka i eller om man ska skippa den. Jag vill också fråga hur parken ser ut, från topp till botten.
Har ni varit där eller hört något om parken skulle jag bli glad av att få veta vad :)

MVH // Villepille

Hur är Cervinias park?
Jag var där runt den här tiden på året för två år sen och då fanns det i princip ingen park, dessutom var parken i Zermatt översnöad. Har dock ingen aning om de är bättre på att sköta parken nu.

Hur är Cervinias park?
cervinias park är helt jävla värdelös. Cervinia är överhuvudtaget det absolut sämsta skidsystemet i världen. Var där förra året och jag önskade bara att jag skulle få åka hem. Man åker inga skidor men stakar sig gör man mkt. Till parken kan du inte komma med lift. Du måste först ta av dig skidorna och gå uppåt en bit. Sen tar du på dig skidorna och stakar dig. Där kommer du att finna ett hopp och en rail. Rail har ingen kick. Hoppet är mindre än kungsbergets blåa. Annars är allt bra

Hur är Cervinias park?
Håller på och säsongar nu i Zermatt. Har varit över ett par gånger till den italienska sidan. Kan bara påstå att de är väldigt flakt i cervinia och man håller sig gärna på zermatt sidan. Det finns en park i cervinia som jag dock aldrig bessökt. Dom hade en tävling där för ett par veckor sedan. Då hade dom byggt ett Big jump som tydligen skulle vara stort. Men efter att två åkare krashat brutalt så avblåste dom tävlingen. Jag har inte hört mycket gott om parken. Dock har ja lite svårt att se hur man ska kunna åka så värst mycket offpist. De e väldigt flackt. Ja kan ju iaf trösta dig med att de kräksnöar i Zermatt i skrivande stund. Hoppas du får en bra resa iaf.

Tillbaka
Topp