hur är Champoluc?

hur är Champoluc?
Någon som varit i Champoluc och vet vad det finns för festmöjligheter?
Hur många after-ski ställen det finns och hur många nattklubbar? Brukar det vara bra drag, mycket locals, eller tomt?
Finns det någon park i Monterosa-systemet?

hur är Champoluc?
Finns en park i Alagna systemet och en när man är på väg ner från alagna mot Gressony. Men det är den som ligger i Alagna som är fet. Men det är en line up med väldigt stora hopp. Totalt kanaske det finns 6 - 7 hopp och 4 rails. Så det är ju inget jibbar ställe direkt.

hur är Champoluc?
ok, standard alp-park alltså? Vet du om det finns nått bra after-ski hak i byn? Hörde rykten om att man inte får väsnas i Champoluc efter 23:00, låter ganska skumt för att vara en skidort. Stämmer det verkligen?

hur är Champoluc?
Jag var i Gressoney för ett par år sedan, heldöd by! Var förbi Champoluc och såg inte så mycket bättre ut där. Alagna verkade lite större, fast det var bara vad jag tyckte det såg ut som från backen.

Åkningen däremot var AMAZING!!! Ingen bra park vad jag såg men systemet Alagna, Gressoney och Champoluc är otroligt. Oändligt med off-pistmöjligheter, typ. Fast ska du åka park och festa är nog Les 2 Alpes eller Mayrhofen bättre.

hur är Champoluc?
Hej jag var där med famljen. Champoluc är en bygata 300m låg cirka. hotellen har mysiga barer inga renodlade röjarfestställen vad jag kunde se. Många italienare åker dit över helgen. Italienarna är ju rätt coola så är du festsugen kansek ngt anna ställe är bättre.
Åkningen är grym.

hur är Champoluc?
Vill du festa får du nog ta taxin och åka ner mot Milano från Alagna. Finns ett par party ställen. Tror inte det är något jätte hypat dock. Och det felix sa att alagna skulle vara stort det är ju bara fel, no effence felix^^. Om du har sätt TGRs Almost Live Alagna delen. Så ser algna ut på kvällen händer inget alls. Och det är en litne by med gammalt folk. Men åker du neråt som sagt så finns det något party ställe. Namnet var Party Iglo lr dylikt.

Snödjup

Tillbaka
Topp