Hur är storlekarna när det gäller Scotts pjäxor?

John_Te

Medlem
Har små fötter och får därför ofta skaffa dammodellen som därefter modifiera innerskon lite. Här i Stockholm finns det bara Scarpa att testa. I varje fall där jag har kollat. Och de är på tok för trånga för mig. Av egen erfarenhet har jag märkt att Black Diamond är väldigt korta för sin storlek. Är det någon som kan dela med sig av sina erfarenheter av Scott/Garamond.

Jag har inte så mycket info men bidrar med det jag har. Scarpa har jag bara testat i butik (om man inte räknar mina gamla läderpjäxor) så någon helt rättvis jämförelse kan det inte bli.

Jag köpte ett par Garmont Kenai (27,5) på utförsäljning på nätet förra året. Jag vet inte om den finns kvar i Scotts sortiment. Den känns för mig ungefär lika smal/trång som jag upplever t.ex. Scarpa T1 i butik. Jag tror också att Garmonten är lite kortare än Scarpan. Jag gav upp efter en dags smärtsam åkning och är nu tillbaka på mina Crispi CXR (28,0) som är betydligt bredare i framfoten, mer än vad storleksskillnaden borde göra.

Det bästa är att prova, men det är inte lätt när butikerna har så skralt med telispjäxor hemma.

Har ett par Scott Cosmos rando-pjäxor. Ganska breda fram på foten men smala i skaftet vilket passar mina tunna fågelben bra......
(Krävdes lite tryckning av skalet vid stortån ändå!)
Väldigt nätta och smidiga pjäxor.

Hej

Jag har två par BD Push samt ett par Scott Voodoo, upplever Scott som lite mindre i storlek än BD, i varje fall kortare, kanske snäppet bredare i framfoten än BD.

En baggis att trycka ut skalen själv om man behöver det...varmluftspistol, lite gott humör o klurighet så får man till det mesta.

/JJ

Tillbaka
Topp