Hur bär sig säsongare åt mellan snösäsongerna?

Ohmiie

Ny medlem
Det är en fråga som jag grubblat lite över..
Hur säsongare bär sig åt?
Då tänker jag mest på hur man gör mellan säsongerna med boende osv.
Har du en lägenhet när du kommer hem på sommarn eller åker du hem till mamma o pappa?
Har du jobb när du kommer hem?
Finns det nå "Hem" överhuvudtaget?

Jag har bott senaste fyra sommrarna i en liten by i Norge. Lägenhet har alltid löst sig, om man ställer upp för kompisar så finns det alltid kompisar som ställer upp för dig. Har ett bra jobb där jag har möjlghet att bara jobba 6-7 månader per år, räcker gott och väl för en säsong. Hem finns nog inte riktigt, men det är fortfarande i Sverige isåfall!

Hem? Man bor där väskan befinner sig. Jobb finns alltid!

(har skaffat ett hus nu så nu har jag nog ett hem)

När det inte finns snö är det bra att studera, mànga universitet har sommarkurser och börjar du plugga pà sommaren är det enklare att hitta bostäder. Studera du rätt ämne sà bor du snart närmare bergen àret om antingen som utbytesstudent eller examinerad.

Man kutar mest runt och har ångest sen ordnar det till sig på något vis och sen är det vinter igen.

Jobbar typ juni-dec och bor i Norge för att dra in cash, sen till "säsongarorten" dec-maj utan att knega. Sen tillbaka till Norge! och sen blir det bara repeat.

Senast ändrad:
avillberg sa:
Låter som att alla kört 15 säsonger och att vara "säsongare" är ett yrke i sig
Nära men inte riktigt. 18 säsonger blev det innan jag nu har skaffat ett fast jobb, hus och allt vad det innebär. Men har i och för sig ledigt i Jan och Feb förmodligen då jag har semester plus övertid att plocka ut då så 2 månader puder skall man nog hinna med.

Jag har hus vid berget och jobbar året runt, åker kvällar och helger och tar ledigt när det är bra, så säsongar jämt?

Tillbaka
Topp