Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur blir man bättre jibbing åkare steg för steg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Danny_Ramone" data-source="post: 839192" data-attributes="member: 31921"><p>Tycker väll det viktigaste för att man ska bli en bra snowboard/skidjibbare är att åka så mycket som möjligt.</p><p>Att man är i backen och rippar även när det är isigt och bigjumplandningen är så hård att du gör reverts så fort du snurrar. Så 1: att man åker så mycket som möjligt, för man ser ju faktiskt skillnande på folk som kan åka på "riktigt" och folk som speedcheckar så fort farterna stiger över 70 kmh.</p><p></p><p>2. Stirra dig inte blind på parken.</p><p>Jag tycker att man ska kunna se hela backen som en stor park.. Finns mycket man kan jibba och hoppa på bara man använder fantasin en smula. Se det som att du är en poet och att din utrustning är din penna och dina färdigheter är ditt bläck och att du vill måla hela backen svart med din namnteckning. Flummigt skrivet kanske, men jag tror ni förstår.</p><p></p><p>3. odla en egen stil.</p><p>kan inte understrykas hur viktigt just detta är om du vill bli en bra jibbare. </p><p>ett tips till just den här punkten är att nöta mycket grabs och tweakade straightairs i början av sässongen så du vet exakt var du har tipparna på din utrustning när du vill krydda dina corkade 7or med en truetail etc. </p><p></p><p>4. Åk med din favoritmusik i lurarna.</p><p>I mitt fall blir det mycket modern alternativ hårdrock som får mig att go mental. För andra är de svampätarhouse och westcoast pimpbeats, men summarumarum är att musik är viktigt.</p><p></p><p>5. Ha kul och åk utan press. Det är trotts allt inte orientering eller simhopp vi pysslar med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Danny_Ramone, post: 839192, member: 31921"] Tycker väll det viktigaste för att man ska bli en bra snowboard/skidjibbare är att åka så mycket som möjligt. Att man är i backen och rippar även när det är isigt och bigjumplandningen är så hård att du gör reverts så fort du snurrar. Så 1: att man åker så mycket som möjligt, för man ser ju faktiskt skillnande på folk som kan åka på "riktigt" och folk som speedcheckar så fort farterna stiger över 70 kmh. 2. Stirra dig inte blind på parken. Jag tycker att man ska kunna se hela backen som en stor park.. Finns mycket man kan jibba och hoppa på bara man använder fantasin en smula. Se det som att du är en poet och att din utrustning är din penna och dina färdigheter är ditt bläck och att du vill måla hela backen svart med din namnteckning. Flummigt skrivet kanske, men jag tror ni förstår. 3. odla en egen stil. kan inte understrykas hur viktigt just detta är om du vill bli en bra jibbare. ett tips till just den här punkten är att nöta mycket grabs och tweakade straightairs i början av sässongen så du vet exakt var du har tipparna på din utrustning när du vill krydda dina corkade 7or med en truetail etc. 4. Åk med din favoritmusik i lurarna. I mitt fall blir det mycket modern alternativ hårdrock som får mig att go mental. För andra är de svampätarhouse och westcoast pimpbeats, men summarumarum är att musik är viktigt. 5. Ha kul och åk utan press. Det är trotts allt inte orientering eller simhopp vi pysslar med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur blir man bättre jibbing åkare steg för steg?
Tillbaka
Topp