Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur breda skidor ska jag köpa? Och till tjejen då?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Solo" data-source="post: 475604" data-attributes="member: 44836"><p>Många åsikter och smaker!! Alla uppskattas! Det här med att en skida ska vara lekfull är klart viktigt men det får inte väga över funktionen, där tex stabilitet är en viktig sak. Därmed inte sagt att jag letar två stycken tvåtumfyra att bränna rakt ner på...Den mythic rider jag körde var den enda offpistskidan jag fick tag på i Cham förra året och körde den i en halvmeter löst där den funkade okej. Dock dök den rätt ofta tyckte jag(brist på teknik kanske). När man sen kom in i lite hårdare och pist var den rätt tråkig, rätt tam och lite vek om man gick på lite.</p><p></p><p>Efter era inlägg är jag lite inne på Blowern beggad men den fanns bara med en 914 bindning på. Brukar ligga på en 13 nånting i vanliga fall, fixar den bindningen det tror ni? Ingen som sitter på ett par Blower i den prisklassen ev något högre?</p><p></p><p>Inga kommentarer om Rhino Chasern? Var nära att köpa en begagnad men det blev inget av men jag tycker den verkar rätt häftig. Är det en skida att chansa på?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Solo, post: 475604, member: 44836"] Många åsikter och smaker!! Alla uppskattas! Det här med att en skida ska vara lekfull är klart viktigt men det får inte väga över funktionen, där tex stabilitet är en viktig sak. Därmed inte sagt att jag letar två stycken tvåtumfyra att bränna rakt ner på...Den mythic rider jag körde var den enda offpistskidan jag fick tag på i Cham förra året och körde den i en halvmeter löst där den funkade okej. Dock dök den rätt ofta tyckte jag(brist på teknik kanske). När man sen kom in i lite hårdare och pist var den rätt tråkig, rätt tam och lite vek om man gick på lite. Efter era inlägg är jag lite inne på Blowern beggad men den fanns bara med en 914 bindning på. Brukar ligga på en 13 nånting i vanliga fall, fixar den bindningen det tror ni? Ingen som sitter på ett par Blower i den prisklassen ev något högre? Inga kommentarer om Rhino Chasern? Var nära att köpa en begagnad men det blev inget av men jag tycker den verkar rätt häftig. Är det en skida att chansa på? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur breda skidor ska jag köpa? Och till tjejen då?
Tillbaka
Topp