Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur breda skidor till en vuxen nybörjare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1324828" data-attributes="member: 144594"><p>Ok instämmer givet din förutsättning men jag tycker iofs inte att målet för en nybörjare bör begränsas till att lära sig skärande svängar. Man kan kompromissa litet, få en större sweet spot och få en skida som premierar god teknik i mer varierande fören. De skidor du nämner låter t ex utmärkta för en ambitiös nybörjare med visst ”go” eller tyngd men hur många nybörjare får åka på så breda skidor? Det handlar väl oftast om 72-75 mm midjor.</p><p></p><p>De flesta breda skidor är skapade för mer eller mindre avancerade åkare men det är just där jag skulle vilja se något nytt. Mina gamla snälla Soul7 tror jag iofs skulle vara utmärkta för en nybörjare om det bara ligger ett par cm mjuk snö överst men de var udda. Eller som jag föreslog till Glisseur, en snällare version av Extrem Formula 88.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1324828, member: 144594"] Ok instämmer givet din förutsättning men jag tycker iofs inte att målet för en nybörjare bör begränsas till att lära sig skärande svängar. Man kan kompromissa litet, få en större sweet spot och få en skida som premierar god teknik i mer varierande fören. De skidor du nämner låter t ex utmärkta för en ambitiös nybörjare med visst ”go” eller tyngd men hur många nybörjare får åka på så breda skidor? Det handlar väl oftast om 72-75 mm midjor. De flesta breda skidor är skapade för mer eller mindre avancerade åkare men det är just där jag skulle vilja se något nytt. Mina gamla snälla Soul7 tror jag iofs skulle vara utmärkta för en nybörjare om det bara ligger ett par cm mjuk snö överst men de var udda. Eller som jag föreslog till Glisseur, en snällare version av Extrem Formula 88. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur breda skidor till en vuxen nybörjare?
Tillbaka
Topp