Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur breda skidor till en vuxen nybörjare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1324837" data-attributes="member: 144594"><p>Ok, en 95 mm skida (eller något smalare...) att utvecklas på efter en tids inkörning på en smalare skida, det låter som ett bra recept! I praktiken var det så Mrs fredw gjorde också - tror inte heller att det gått lika bra på Völkl Kenja från dag 1. Fast i hennes fall var det först med dem som hon började åka riktigt bra. Tror att hennes första Intersport-skidor var för mjuka och för fladdriga.</p><p>Så jag tror ändå att det ligger mer i skidans övriga egenskaper än i bredden och jag tror fortfarande att en "snäll bred" skida typ 85-90 mm med kort radie (vilket knappast finns på marknaden) också hade gått bra för er båda från start.</p><p></p><p>Ja man vill ju väldigt gärna att det "ska gå bra" så att man får fler positiva skidåkare bland släkt och vänner. Alltför många har lagt skidorna på hyllan för gott efter de första försöken, ofta pga onödiga faktorer typ uttänjda hyrpjäxor i fel storlek, stenhård isig pist, liftköande (följt av upprepade liftvurpor...) eller trist väder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1324837, member: 144594"] Ok, en 95 mm skida (eller något smalare...) att utvecklas på efter en tids inkörning på en smalare skida, det låter som ett bra recept! I praktiken var det så Mrs fredw gjorde också - tror inte heller att det gått lika bra på Völkl Kenja från dag 1. Fast i hennes fall var det först med dem som hon började åka riktigt bra. Tror att hennes första Intersport-skidor var för mjuka och för fladdriga. Så jag tror ändå att det ligger mer i skidans övriga egenskaper än i bredden och jag tror fortfarande att en "snäll bred" skida typ 85-90 mm med kort radie (vilket knappast finns på marknaden) också hade gått bra för er båda från start. Ja man vill ju väldigt gärna att det "ska gå bra" så att man får fler positiva skidåkare bland släkt och vänner. Alltför många har lagt skidorna på hyllan för gott efter de första försöken, ofta pga onödiga faktorer typ uttänjda hyrpjäxor i fel storlek, stenhård isig pist, liftköande (följt av upprepade liftvurpor...) eller trist väder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur breda skidor till en vuxen nybörjare?
Tillbaka
Topp