Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur bygger man ett bra hopp?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="David_Kvart" data-source="post: 56314" data-attributes="member: 16085"><p>he he... jag tycker det är kul med de här trådarna, det bevisar ju verkligen att man kan prata sig trött om allt, speciellt när man som jag idag behöver lite förströelse från jobbet. Mitt svar till dig skulle vara att du vad du än bygger testar det med den fart du tänkt dig ungefär, för det kan bli en ganska obehaglig överraskning att dundra in i ett hopp med en kick gjord för att snigla sig in i, då kan det kännas som att smacka in i en vägg... Så anpassa lutningen efter farten och landningen skulle jag säga, och undrar du så är det ju bara att testa, gör det ont så kolla hur hoppet ser ut, har du plöjt igenom det så är väl kicken för mjuk eller för brant, så det är precis smo nån skrev ovanför, det är bara att skotta ihop en hög och rycka lite i skidorna när du åker över. Eller köp grävmaskin och ring david ny.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="David_Kvart, post: 56314, member: 16085"] he he... jag tycker det är kul med de här trådarna, det bevisar ju verkligen att man kan prata sig trött om allt, speciellt när man som jag idag behöver lite förströelse från jobbet. Mitt svar till dig skulle vara att du vad du än bygger testar det med den fart du tänkt dig ungefär, för det kan bli en ganska obehaglig överraskning att dundra in i ett hopp med en kick gjord för att snigla sig in i, då kan det kännas som att smacka in i en vägg... Så anpassa lutningen efter farten och landningen skulle jag säga, och undrar du så är det ju bara att testa, gör det ont så kolla hur hoppet ser ut, har du plöjt igenom det så är väl kicken för mjuk eller för brant, så det är precis smo nån skrev ovanför, det är bara att skotta ihop en hög och rycka lite i skidorna när du åker över. Eller köp grävmaskin och ring david ny. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur bygger man ett bra hopp?
Tillbaka
Topp