Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur få min tjej att gilla åka skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="arvidspappa" data-source="post: 987630" data-attributes="member: 90658"><p>Det här med huruvida tjejen ska med till skidorten eller ej är lite en fråga om förhållandets art och nivå. Jag är sambo och vi har två barn ihop och min verklighet är ganska enkel. Vill inte hon åka skidor så blir det ingen skidsemester för familjen och därmed inte för mig... </p><p></p><p>Jag fick börja lägga en grund för det här för länge sedan; haka på umgängen där tjejerna gillar skidor, sponsra "snygga" skidkläder och acessoarer (Peak Performance är inte lika hårt som Klättermusen eller Millet men bättre i det här perspektivet. Norröna och Kari Traa är optimalt - tack Norge), välja mer sol- än snösäkra orter (Serre framför Cham) och precis som så många betonat ovan; skapa "mys" och semestertrivsel med vin på berget och spa- eller restaurangbesök i dalen. På senare tid har investeringen med allra störst pay-off varit ett par nya Headpjäxor i vitt och guld och med marknadens vassaste elvärme. </p><p></p><p>Om man inte har en skidälskande dam från början får man faktiskt räkna med att det kostar pengar. Vill du inte betala för att få henne att göra något hon inte (naturligt) vill så är det bara en sak att göra; -dumpa och leta nytt.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="arvidspappa, post: 987630, member: 90658"] Det här med huruvida tjejen ska med till skidorten eller ej är lite en fråga om förhållandets art och nivå. Jag är sambo och vi har två barn ihop och min verklighet är ganska enkel. Vill inte hon åka skidor så blir det ingen skidsemester för familjen och därmed inte för mig... Jag fick börja lägga en grund för det här för länge sedan; haka på umgängen där tjejerna gillar skidor, sponsra "snygga" skidkläder och acessoarer (Peak Performance är inte lika hårt som Klättermusen eller Millet men bättre i det här perspektivet. Norröna och Kari Traa är optimalt - tack Norge), välja mer sol- än snösäkra orter (Serre framför Cham) och precis som så många betonat ovan; skapa "mys" och semestertrivsel med vin på berget och spa- eller restaurangbesök i dalen. På senare tid har investeringen med allra störst pay-off varit ett par nya Headpjäxor i vitt och guld och med marknadens vassaste elvärme. Om man inte har en skidälskande dam från början får man faktiskt räkna med att det kostar pengar. Vill du inte betala för att få henne att göra något hon inte (naturligt) vill så är det bara en sak att göra; -dumpa och leta nytt. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur få min tjej att gilla åka skidor?
Tillbaka
Topp