Hur fungerar det med skistars skidhyrning?

Antmar0814

Medlem
Har hyrt skidor hos skistar 12 år i sträck nu och får alltid ungefär samma sorts skidor varje år. Inte direkt nya men de funkar. Undrar dock vad skillnaden mellan de olika "nivåerna" på utrustning är. Har gått från grön (helt ny i backen) till blå (har åkt förut) till röd (åker alla backar) och funderar nu på om det är värt att betala extra för svart (avancerad åkare). Det jag menar med det är om det är någon skillnad på "röd" och "svart" utrustning och därmed om det är värt prisskillnaden. Någon som kanske har erfarenhet eller jobbar på skistar som vet?

Intressant fråga! Undrar om Skistar kör med samma modeller på alla skidorter också?
Var har du hyrt och vilka modeller fick du på de olika nivåerna?

Vet att kompisar som har hyrt från röd nivå i Åre har fått Nordica Navigator i bredden 80 mm, om jag minns rätt.

Intressant fråga! Undrar om Skistar kör med samma modeller på alla skidorter också?
Var har du hyrt och vilka modeller fick du på de olika nivåerna?

Vet att kompisar som har hyrt från röd nivå i Åre har fått Nordica Navigator i bredden 80 mm, om jag minns rätt.
Ingen aning om vad man får för de andra nivåerna under röd egentligen då det är den jag haft de senaste 7-8 åren. Senast jag hade röd nivå var i sälen och då fick jag något som liknade RC TREND SLR PRO från FISCHER men såg ut att vara betydligt äldre modell och kanske billigare. Hittills har det nog bara varit pistskidor, kanske går att få all-mountain med svart nivå?

Tillbaka
Topp