Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur gamla är de flesta när de säsongar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1098726" data-attributes="member: 12152"><p>Säsongar gör man när livet på ett eller annat sätt tillåter det. </p><p></p><p>För många infaller det just efter gymnasiet, men det kan också vara som för min del att det är under en eller flera pauser i högskolestudier eller som för många andra mellan två jobb långt senare. 18-25 är helt klart vanligast, men jag känner till och med pensionärer som säsongar. Det som verkligen minskar med ökad ålder är spritbummandet, men då handlar det inte om intresse för skidåkning utan bara om att se en skidort som en partyort för att det är ett bra uteliv där. Är säsongarna 25 år och över skulle jag säga att det blir betydligt seriösare skidåkare. De som bara festar har tröttnat vid det laget och de har aldrig varit några skidåkare så bergen drar inte på egen hand utan festen. </p><p></p><p>22 år är ingen ålder överhuvudtaget. Kom tillbaka när du är 42 och fråga så ska jag förklara även då att det inte är något problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1098726, member: 12152"] Säsongar gör man när livet på ett eller annat sätt tillåter det. För många infaller det just efter gymnasiet, men det kan också vara som för min del att det är under en eller flera pauser i högskolestudier eller som för många andra mellan två jobb långt senare. 18-25 är helt klart vanligast, men jag känner till och med pensionärer som säsongar. Det som verkligen minskar med ökad ålder är spritbummandet, men då handlar det inte om intresse för skidåkning utan bara om att se en skidort som en partyort för att det är ett bra uteliv där. Är säsongarna 25 år och över skulle jag säga att det blir betydligt seriösare skidåkare. De som bara festar har tröttnat vid det laget och de har aldrig varit några skidåkare så bergen drar inte på egen hand utan festen. 22 år är ingen ålder överhuvudtaget. Kom tillbaka när du är 42 och fråga så ska jag förklara även då att det inte är något problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur gamla är de flesta när de säsongar?
Tillbaka
Topp