Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur gör jag 540?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Drisen" data-source="post: 359163" data-attributes="member: 32388"><p>Känns ungefär som att det är 0 bra tips på hur man kan göra en 540 i denna tråd. </p><p></p><p></p><p>Jag satte den på första försöket, det jag gjorde då var att jag hoppade in en 360 så jag satte den perfekt! Jag tror att ett hopp med en 4-5m platå ska vara lagom..</p><p>Efter några 360 så tog jag lite högre fört och försökte ta lite lite mer i snurren, då fick jag bromsa upp min 360 lite på slutet för att inte överrotera. När du väl klarar detta är det bara landningen kvar. När du nu ska göra din 540 så gör du precis som tidigare då du gjorde en lite överroterad 360, men denna gång ska du istället för att bromsa upp, fortsätta att bara "ligga" kvar i luften, snurren fortsätter automatiskt och allt du ska koncentrera dig på nu är att landa baklänges. Här avgörs de om du kommer att klara hoppet eller inte.. Din hjärna får inte koppla över till automatiseringen. Du har antagligen automatiserat 360 vilket gör att du inte behöver tänka exakt hoppet igenom vad du ska göra. Men nu ska du göra ett nytt trick, då får du inte koppla på automatiseringen utan måste verkligen koncentrara dig på det nya du ska lära dig, nämligen att landa baklänges. </p><p>Var inte rädd att de hugger utan försök våga landa baklänges! Jag tror de kan hjälpa om du gör några 180 i hoppet innan så du vet att du kan landa baklänges utan att de hugger. Hoppas de hjälpte något! Lycka till!</p><p></p><p>Gus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Drisen, post: 359163, member: 32388"] Känns ungefär som att det är 0 bra tips på hur man kan göra en 540 i denna tråd. Jag satte den på första försöket, det jag gjorde då var att jag hoppade in en 360 så jag satte den perfekt! Jag tror att ett hopp med en 4-5m platå ska vara lagom.. Efter några 360 så tog jag lite högre fört och försökte ta lite lite mer i snurren, då fick jag bromsa upp min 360 lite på slutet för att inte överrotera. När du väl klarar detta är det bara landningen kvar. När du nu ska göra din 540 så gör du precis som tidigare då du gjorde en lite överroterad 360, men denna gång ska du istället för att bromsa upp, fortsätta att bara "ligga" kvar i luften, snurren fortsätter automatiskt och allt du ska koncentrera dig på nu är att landa baklänges. Här avgörs de om du kommer att klara hoppet eller inte.. Din hjärna får inte koppla över till automatiseringen. Du har antagligen automatiserat 360 vilket gör att du inte behöver tänka exakt hoppet igenom vad du ska göra. Men nu ska du göra ett nytt trick, då får du inte koppla på automatiseringen utan måste verkligen koncentrara dig på det nya du ska lära dig, nämligen att landa baklänges. Var inte rädd att de hugger utan försök våga landa baklänges! Jag tror de kan hjälpa om du gör några 180 i hoppet innan så du vet att du kan landa baklänges utan att de hugger. Hoppas de hjälpte något! Lycka till! Gus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Hur gör jag 540?
Tillbaka
Topp